השוק

בנק הפועלים ירכוש את "הנוסע המתמיד"? אל-על במשא ומתן

המגעים מתנהלים לפי שווי חברה של עד 250 מיליון דולר; בנק הפועלים מעוניין לשלב את המועדון בשירותי ביט וכך לחזק את אפליקציית התשלומים של הבנק
ניצן כהן |  1
אל על בירידה (צילום פייסבוק אל על וfreepick)
יכול להיות שבנק הפועלים מעניק חבל הצלה לאל-על. הבנק מנהל מגעים עם אל-על לרכישת 20% עד 40% ממועדון הנוסע המתמיד של חברת התעופה שנמצאת במצב כלכלי שאינו מהמשופרים. המגעים מתנהלים לפי שווי חברה של עד 250 מיליון דולר, כך שבמידה שהמכירה תצא לפועל היא תשפר את הנזילות של אל-על ותגדיל את קופת המזומנים ב-100 מיליון דולר.
בבנק הפועלים מעוניינים לשלב את מועדון הלקוחות של אל-על באפליקציית התשלומים ביט ובכך למעשה לתת מענה הולם לשילוב של שירותים נוספים ומועדונים לקוחות משמעותיים באפליקציית התשלומים הפופולרית בישראל.
נזכיר כי האפליקציה המתחרה של ביט היא פייבוקס של בנק דיסקונט שפועלת יותר כמו ארנק אלקטרוני, חתמה לא מכבר על הסכם עם שופרסל שבמסגרתו ישולבו תווי השי הפופולריים של הרשת באפליקציה ובכך יגבירו את השימוש של הלקוחות באפליקציית פייבוקס.
באל-על המצב בעייתי יותר. חברת התעופה נמצאת עדיין במשבר כלכלי שהחל עם התפרצות משבר הקורונה. החברה החליפה בעלים והייתה אמורה לצאת לגיוס הון שלא קרה. היא קיבלה מהמדינה מקדמה של 200 מיליון דולר לצורך הטסת אנשי ביטחון אולם הבעלים של החברה (קני רוזנברג) לא עמד בחלקו בהסכם עם המדינה ולא הזרים 43 מיליון דולר לקופה, אליהם התחייב.
אל-על ביקשה מהמדינה סיוע נוסף כפיצוי על משבר הקורונה וההתארכות שלו אולם המדינה אינה מוכנה כרגע לדבר על הנשוא ללא שיפור במצבה ההוני של החברה. הפתרון שמבשלים באל-על למצב הזה הוא המשך מימוש נכסים, מה שניתן יהיה להציג לאוצר כשיפור במצבה של החברה מבלי שהבעלים יצטרך לעמוד בחלקו ולהזרים את הכסף לקופת החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קניה חזקה (ל"ת)
    תומר 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור