השוק

כלל ביטוח השלימה החלפת אג"ח; הפניקס יוצאת לגיוס

כלל ביטוח השלימה מהלך מוצלח להחלפת אג"ח בהיקף של 400 מיליון שקל תוך שהיא מוזילה משמעותית את עלויות הגיוס ופורסת טוב יותר את התשלום; הפניקס מצטרפת היום למהלך ויוצאת לגיוס של 300 מיליון שקל
ניצן כהן | 
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים (צילום סיון פרג)
כלל ביטוח השלימה הלילה מהלך מוצלח להחלפת חוב של 400 מיליון שקל. המהלך הוא למעשה הבעת אמון בחברה ובהנהלה הנוכחית כשרעשי הרקע הנוגעים לחברה ולשליטה בה מתעצמים. במקביל יוצאת הפניקס לגיוס חוב של 300 מיליון שקל כשמדרוג אישררו את דירוג החוב של החברה Aa3.
המהלך של כלל ביטוח היה להחלפת אגרות חוב סדרה ז' וסדרה ח'. אגרות חוב שמועד הפדיון המוקדם שלהן בעוד כשנה וכשנתיים, הוחלפו באגרת חוב סדרה יב' שמועד הפירעון המוקדם שלה הינו בעוד כ-9 שנים. הריבית של הסדרות הקודמת עמדה על 2.32% צמוד למדד (סדרה ז'), וריבית של 4.14% נומינאלי (סדרה ח') לעומת הריבית של הסדרה החדשה (סדרה יב') אשר משלמת ריבית של 2.5% נומינלית.
 
החברה נענתה להצעות המהוות כ-38% מהסכום המקסימלי של אגרות החוב סדרה ז' שהציעה החברה לרכוש, וכ-59% מהסכום המקסימלי של אגרות החוב סדרה ח' שהציעה החברה לרכוש.
הצעת רכש החליפין מצטרפת להנפקה קודמת של הקבוצה שהייתה באוגוסט האחרון, לצורך חיזוק ההון העצמי שלה. בחודש אוגוסט האחרון, גייסה כלל ביטוח הון משני של 400 מיליון שקל, בריבית של 2.5% נומינלי בלבד.
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, ציין:״זהו שלב נוסף מוצלח, המצטרף לפעולות הוניות משמעותיות שביצענו שמטרתן לשפר את מבנה ההתחייבויות של החברה. החלפת אגרות החוב מעבר להארכת מח״מ ההתחייבויות, צפויה להקטין משמעותית את הוצאות המימון של החברה בשנים הקרובות. אנו רואים בהסכמה של בעלי אגרות החוב להאריך את מועד פירעון האג"ח עד לתקופה של 9 שנים נוספות, בעלויות ריאליות נמוכות היסטורית, הבעת אמון משמעותית נוספת של שוק ההון בכלל ביטוח ופיננסים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה