השוק

כלל ביטוח משקיעה 80 מיליון דולר ותרכוש את Apex

בסה"כ השקיעה עד כה כלל ביטוח 2 מיליארד שקל בתחום האנרגיה המתחדשת; יורם נוה: "תחת מבנה הבעלות החדש והיעדים האגרסיביים להגדלת ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, העסקה תהניב תשואות אטרקטיביות"
ניצן כהן | 
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים (צילום סיון פרג)
כלל ביטוח ממשיכה להרחיב את ההשקעות שלה בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה דיווחה היום (א') על עסקה חדשה במסגרתה תרכוש את רוב המניות של חברת Apex שהיא יזמית בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב.
העסקה תתבצע בשותפות עם קרן ACIP, המתמחה בהשקעות בתחום אנרגיות מתחדשות ונמצאת תחת ניהולה של Ares management, קרן בינלאומית הפועלת בסקטורים שונים במדינות רבות בעולם, ומנהלת נכסים בשווי של כ-260 מיליארד דולר. העסקה צפויה להסגר עד תום השנה.
לצד כלל וקרן ACIP ישקיעו קונסורציום של משקיעים נוספים מרחבי העולם, הכוללים גם יצרני אנרגיה פרטיים, קרנות פנסיה, גופים פיננסים וכן גופים נוספים הנמצאים תחת ניהולה של Ares.
השקעה זו מצטרפת לפורטפוליו מכובד של השקעות אקוויטי וחוב בתחום האנרגיות המתחדשות בשווי מצרפי של למעלה מ-2 מיליארד שקל שאותן בצעה כלל ביטוח ופיננסים.
מלבד השקעות בפרויקטים ספציפיים כלל השקיעה במספר פלטפורמות אשר עתידות להקים פרויקטים רבים בתחום זה.
כלל ביטוח השקיעה כבר בארה"ב באמצעות בין היתר, השקעה בחברה CPV בשיתוף עם OPC שבשליטה עידן עופר ובחברת Generate לצד קרן Harbert, המתמחה בפרויקטי אנרגיות מתחדשות בקנה מידה קטן/בינוני, עם יכולת מוכחת של ניהול והקמת פרויקטים בסך של כ-2 מיליארד דולר ועם צבר פרויקטים משמעותי וצומח.
בשנתיים האחרונות, כלל ביטוח ופיננסים השקיעה בעולם בפרויקט סולארי בספרד, בפלטפורמה ליצור חשמל מפסולת אורגנית ובחוות רוח בבריטניה. בארץ משקיעה החברה כבר מזה שנים, בשוק האנרגיות המתחדשות בחוב ובהון, ומממנת פרויקטים סולאריים רבים לחברות גדולות ומשמעותיות בתחום, כגון: אנלייט, EDF ומשקי הקיבוצים.
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, אמר: "עסקה זו מהווה המשך ישיר של אסטרטגיית ההשקעה שלנו לטווח ארוך בתשתיות בכלל, ובאנרגיה ירוקה בפרט, ובפרויקטים התואמים את האסטרטגיה של כלל להשקעה בנכסים המניבים תשואה שוטפת ויציבה לאורך זמן. השקעה זו מצטרפת להשקעות נוספות של החברה שבוצעו לאחרונה בתחום התשתיות והאנרגיה בארץ ובעולם – עד כה השקיעה החברה סכום כולל של כ-2 מיליארד שקל באנרגיה ירוקה.
"אנחנו מאמינים כי תחת מבנה הבעלות החדש והיעדים האגרסיביים להגדלת ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, העסקה עתידה להניב תשואות אטרקטיביות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה