השוק

"הבנקים המרכזיים ימשיכו לסייע - גם אם האינפלציה תתגבר"

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "שינויים במדיניות הבנקים המרכזיים - ובהם העלאת הריבית באנגליה וצמצום רכישת האג"ח בארה"ב - הובילו לגל מימושים נרחב"
איתמר כהן | 
יוסי פריימן מנכ"ל פריקו (צילום יחצ, edrod /freeimages)
שוקי ההון ברחבי העולם מתנהלים היום (שני) בירידות חדות במדדים המובילים בבורסות השונות. כך, הבורסות באסיה רושמות ירידות של עד 2.1%, הבורסות באירופה נסחרות בירידות של עד 2%, החוזים על המדדים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות של קרוב ל-1%, ומחיר הנפט צונח בכ-4%. גם בבורסה בתל אביב נרשמות ירידות חדות של עד 3% במדדים המובילים.
הירידות החדות בשווקים מגיעות בצל החשש מהתפרצות נרחבת של וריאנט אומיקרון ברחבי העולם, לצד הודעתו של הבנק הפדרלי האמריקאי בשבוע שעבר (רביעי) כי יצמצם בחצי את רכישות איגרות החוב (מ-30 מיליארד ל-15 מיליארד דולר) וכי הבנק צפוי להעלות את הריבית בשנה הבאה בשלוש פעימות. בנוסף, ביום חמישי הודיע הבנק המרכזי באנגליה על העלאת הריבית ל-0.25%.
 
לדברי יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "שינויים במדיניות הבנקים המרכזיים - ובהם העלאת הריבית באנגליה וצמצום דרמטי ברכישת האג"ח בארה"ב - ובמקביל התפרצות של המגפה בעולם, גררו לגל מימושים נרחב. ההערכה בשווקים כי צפויה עלייה בשיעור הריבית לטווח קצר ועמה פגיעה ברווחיות החברות - פגעו בעניין של משקיעים ליטול סיכון ולהשקיע ברמת סיכון גבוהה".
פריימן מוסיף כי "עם שינוי מדיניות ההרחבה הכמותית שמנהיגים כעת הבנקים המרכזיים בעולם והתחדשות של המגפה, חלה עלייה ברורה בקרב משקיעים לצמצם את החשיפה שלהם לניירות ערך ולהתבצר בהון זמין. מהלך זה יוצר תנועת מספריים ומעודד מימושים בשוקי ההון.
"להערכתנו, הבנקים המרכזיים - שהוציאו עד כה סכומים חסרי תקדים של טריליוני דולרים במטרה לעודד ביקושים ולמנוע משבר כלכלי גם במחיר של אינפלציה דוהרת - ימשיכו לפעול לעודד ביקושים מקומיים ולתמוך בפעילות הכלכלית, גם במחיר של המשך התגברות הלחצים האינפלציוניים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה