השוק

ICL תרכז את מטות החברה בעלות של ב-330 מיליון שקל

החברה שבבעלות איש העסקים עידן עופר מכרה את הנדל"ן עליו יושבים מטות החברה ותחת זאת שכרה מבנה בבאר שבע ל-15 שנים בעלות כוללת של 330 מיליון שקל; ICL כמעט והכפילה את שוויה מתחילת השנה
ניצן כהן | 
עידן עופר (צילום משה שי פלאש 90)
ICL שנמצאת בשנה טובה מאוד בשל עליית מחירי חומרי הגלם מכרה את הבניינים בהם מרוכזים מטות החברה ותחת זאת תרכז את המטות בבניין אחד בבאר שבע כשדמי השכירות ל-15 השנים הקרובות נקבעו על 330 מיליון שקל. הבניין צפוי להתאכלס במחצית השנייה של שנת 2024.
הקמפוס החדש שתקים החברה בבאר שבע, ישתרע על שטח של כ-5 דונם. לצורך כך, מכרה החברה את חמשת הבניינים שאכלסו את מטות המפעלים השונים באזור הדרום ויצאה בהליך מכרזי לבחירת היזם שיבנה את הקמפוס.  בתום המכרז נבחר היזם אילן אזוט ג.א.א השקעות, לבניית הקמפוס, שיאכלס כ-750 עובדים. בנוסף, האדריכל רם גולדברג יהיה אחראי על עיצוב המשרדים ועבודות הגמר. בימים הקרובים יחלו עבודות הבניה והוא צפוי להתאכלס במחצית השנייה של שנת 2024.
 
המכרז מול היזם כולל הסכם שכירות ארוכת טווח לתקופה של 15 שנים, בהיקף מוערך של כ-330 מיליון שקל. 
כאמור, הקמפוס ישתרע על שטח בנוי של כ-15 אלף מ"ר, ויכלול 12 קומות משרדים, שטחי מסחר ו-4 קומות חניון. הוא ממוקם בין רחוב הנגרים לרחוב רוטשילד, בסמוך למרכז העיר ובמרחק הליכה מתחנת הרכבת והתחנה המרכזית.
קמפוס ICL יהיה הבניין הראשון בבאר שבע הנבנה על פי סטנדרט בנייה ירוקה של 3 כוכבים, בעוד התקן הנוכחי בבאר שבע דורש עמידה בכוכב אחד. את הליך הבנייה מלווה יועץ אקולוגי המקפיד לשלב אלמנטים סביבתיים שונים. במסגרת המאמץ לעמוד בקריטריונים נעשה שימוש בחומרי בנייה סביבתיים, כניסת אור טבעית, שימוש חוזר במי המזגנים, התקנת תאורה חסכונית ועוד.
רביב צולר, נשיא ומנכ"ל ICL, ציין: "ICL היא כיום חברה גלובאלית דינאמית ומתקדמת, הממנפת יכולות חדשנות לצמיחה בתחומי המזון, החקלאות והתעשיה. שינוי המשרדים הוא חלק מתהליך שיאפשר לעובדי החברה להתפתח ולהעצים את היצירתיות והחדשנות. שורשי החברה בדרום הארץ וטבעי שהמרכז שלה יהיה בבאר שבע. אני מאמין שהיותנו החברה התעשייתית הגדולה בארץ, מבטיחה שנוכל להיות מנוף משמעותי לאזור ולמשוך חברות לוויין רבות סביבנו".
כאן המקום להזכיר כי הזיכיון של ICL לכריית מחצבים בים המלח יפוג בשנת 2030, כלומר בעוד 8 שנים בדיוק ואז המדינה תצא למכרז חדש בו יקבעו תנאים קשיחים, ככל הנראה, בתחומי איכות הסביבה וכן הלאה. אמנם ICL נחשבת למועמדת מובילה לחידוש הזיכיון אך אסור להוציא מכלל אפשרות התמודדות של קבוצות אחרות מהענף על הזיכיון כך שלמעשה יכול להיווצר מצב (בסבירות נמוכה) שכיל תאבד את הזיכיון על ים המלח ותאבד את מקור ההכנסות המרכזי שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה