השוק

דנה עזריאלי מזנקת: רווח שנתי של 2.9 מיליארד שקל

עזריאלי סיימה את שנת 2021 עם מזומנים בקופה בהיקף של לא פחות מ-2.9 מיליארד שקל; ה-FFO של הקבוצה ללא פעילות הדיור המוגן זינק ל-1.15 מיליארד שקל; שווי הנדל"ן שלה הקבוצה שבהקמה והשקעה מסתכם ב-34 מיליארד שקל
ניצן כהן |  1
דנה עזריאלי (צילום זיו קורן עזריאלי)
בעוד המשקיעים המוסדיים תרים אחרי השקעות אקזוטיות שברובם ימחקו את הכסף למשקיעים הרי שיש חברות בסדר גודל של עזריאלי שיכולות בשקט להוות תחליף ראוי לאג"ח ממשלתי או כל השקעה סולידית אבל שצומחת בעקביות לאורך השנים. האימפריה של דנה עזריאלי שווה היום בבורסה 34.1 מיליארד שקל וזה שווי גבוה ב-34% מהשווי של הקבוצה אך לפני שנה, וזה סיפור לא פחות ממדהים על רקע העובדה שמדובר בעסקי נדל"ן שהם יכולים להיחשב בפני משקיעים הרפתקנים כ"משעממים".
אז ניכנס רגע למספרים: ה-NOI של הקבוצה הסתכם ב-2021 ב-1.6 מיליארד שקל, עלייה של כ-31% לעומת אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהקלות שניתנו לשוכרים בקניונים אשתקד בעקבות משבר הקורונה, וכן מפתיחת מגדלי המשרדים עזריאלי טאון והמנור בחולון.
 
ה-NOI ברבעון הרביעי של השנה הסתכם בכ-454 מיליון שקל, הכפלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהקלות שניתנו לשוכרים בקניונים ברבעון המקביל בעקבות משבר הקורונה, רכישת חברת הדאטה סנטרס Green Mountain וכן מפתיחת מגדלי המשרדים עזריאלי טאון והמנור בחולון יחד עם אכלוס שטחי בזק במגדל המשולש בעזריאלי תל אביב.
במונחים של נכסים זהים גדל ה-NOI ב-2021 בכ-23% לעומת אשתקד. ה-Same Property NOI ברבעון גדל בכ-87% לעומת אשתקד.
ה-FFO ללא תרומת הדיור המוגן הסתכם בשנת 2021 בכ-1.15 מיליארד שקל, גידול של כ-31% לעומת אשתקד. ה-FFO הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל, גידול של כ-32% לעומת אשתקד. ה-FFO ללא תרומת הדיור המוגן הסתכם ברבעון בכ-323 מיליון שקל, גידול של כ-113% לעומת אשתקד. סך ה-FFO הסתכם ברבעון בכ-362 מיליון שקל, גידול של כ-70% לעומת אשתקד.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בשנת 2021 בכ-2.9 מיליארד שקל לעומת רווח של כ-184 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל הסתכם בשנת 2021 בכ-3.2 מיליארד שקל לעומת הפסד כולל של כ-147 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון בכ-2.2 מיליארד שקל לעומת הפסד של כ-29 מיליון שקל אשתקד.
הרווח הכולל הסתכם ברבעון לכ-2.3 מיליארד שקל לעומת כ-10 מיליון שקל אשתקד. במהלך השנה הקבוצה השקיעה כ-1.14 מיליארד שקל שקל בנדל"ן להשקעה, ברכישה, ייזום, הקמת נכסים חדשים ובשדרוג והשבחת נכסים קיימים. בנוסף, הקבוצה השקיעה 2.4 מיליארד שקל (EV בסך 2.8 מיליארד שקל) ברכישת חברת Green Mountain, הפעילה בתחום ה-Data Centers בנורבגיה. 
שיעור התפוסה הממוצע (בנטרול נכסים באכלוס) במגזר הקניונים עמד על 99%, במגזר המשרדים בישראל עמד על 99%, ובדיור המוגן עמד על 97%. ממועד פתיחת הקניונים ב-21 בפברואר ועד לסוף 2021 נרשמה עליה של 1.8% בפדיונות הקניונים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019 (בנטרול שוכרים שלא שבו לפעילות מלאה / סדירה בשל המגבלות).
לקבוצה מזומנים, פיקדונות והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-2.9 מיליארד שקל, וכולל מניות בנק לאומי, מזומנים ושווה מזומנים וני"ע סחירים בהיקף של 4.2 מיליארד שקל. החוב נטו הסתכם בכ-12.4 מיליארד שקל. שווי נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בהקמה הסתכם בכ-34 מיליארד שקל. יחס הון עצמי למאזן של כ-49%, ויחס חוב נטו למאזן של כ-29%. לקבוצה יש נכסים לא משועבדים בהיקף של כ-29 מיליארד שקל.
דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי: "שנת 2021 הייתה שנה מצוינת לקבוצת עזריאלי, עם צמיחה חזקה, התפתחות משמעותית בכל תחומי הליבה ותוצאות פיננסיות מעולות. בנוסף, במהלך השנה השלמנו עסקה אסטרטגית, מהגדולות בתולדות הקבוצה, של רכישת Green Mountain, חברת Data Centers הפועלת בנורבגיה, בהיקף של כ-2.8 מיליארד שקל. 
"בעשור האחרון הצגנו מספר מנועי צמיחה חדשים בהם: ה- Data Centers, הדיור המוגן וה-Omni Channel, ואנו ממשיכים ומניחים את התשתית לתחומים חדשים נוספים כגון מלונאות ודיור להשכרה לטווח-ארוך. נמשיך לבחון הזדמנויות חדשות המשתלבות באסטרטגיה העסקית ארוכת הטווח שלנו, לצד השקעה מתמדת בשימור איכותו וערכו הגבוה של פורטפוליו הנכסים הקיימים של הקבוצה".
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "שנת 2021 הייתה שנה חזקה עם גידולים דו ספרתיים בכל הפרמטרים התפעוליים, לצד השקעות משמעותיות בהיקף של למעלה מ-3.5 מיליארד שקל. תחום המשרדים נהנה מביקוש גובר לאורך השנה והמשך צמיחה ב-NOI מנכסים זהים, ולצידו פעילות המסחר ממשיכה להציג מגמה חיובית מאז פתיחתה מחדש בסוף פברואר השנה.
"הקבוצה ממשיכה בפיתוח מנועי צמיחה חדשים בדגש על תחום ה-Data Centers אשר ממשיך לגדול בקצבים גבוהים.  ברבעון הרביעי מגיע היקף חלקנו ב-NOI מפעילות זו לקצב של כ- 120 מיליון שקל בשנה, תרומה אשר תלך ותגדל עם השלמת הפרויקטים הרבים שבפיתוח בקומפאס (24%) הפעילה בעיקר בצפון אמריקה וב- Green Mountain (100%) הפעילה בשוק האירופאי.
"תחום הדיור המוגן ממשיך לגדול ולהוות רגל חזקה וצומחת של הקבוצה. לאור הצלחת שלב א' בפרויקט פאלאס להבים, הקדמנו את בניית שלב ב' והתנענו עבודות פיתוח בפרויקט החדש בראשון לציון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רווחי עתק. שיורידו את מחירי השכירות לחנויות,טוב לכולנו. (ל"ת)
    בני 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור