השוק

חברת החשמל רשמה ביקושים של כ-3 מיליארד שקל בהנפקה

חברת החשמל השלימה הלילה הנפקת ענק של אג"ח; המוסדיים התנפלו על ההנפקה שנחשבת לתחליף לאג"ח ממשלתי והזרימו לה ביקושים של כמעט 3 מיליארד שקל; חברת החשמל לקחה בהנפקה 2 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
חברת החשמל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, ויקיפדיה)
ביקושים של כמעט 3 מיליארד שקל נרשמו הלילה בהנפקה הגדולה של חברת החשמל. החברה החליטה לקחת בהנפקה 2 מיליארד שקל. ההנפקה התבצעה באמצעות הרחבת שתי סדרות, סדרה 32 וסדרה 33 שתיהן צמודות מדד. את ההנפקה הובילו דיסקונט חיתום ופועלים אי.בי.אי.
אגרות החוב של חברת החשמל נחשבות לתחליף ראוי לאג"ח ממשלתי אבל כדי להבין עד כמה המוסדיים צמאים לסחורה מהסוג הזה, כלומר אג"ח בסיכון נמוך עם תוספת ריבית מזערית כדאי להסתכל על סדרה 33 שממנה החברה לקחה 1.2 מיליארד שקל והיא נסחרת במח"מ של 12.9 כלומר, תיפרע באופן מלא בעוד כ-26 שנים.
 
עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "היציבות הפיננסית של חברת החשמל לצד ניהול סיכונים שמרני ואחראי, על רקע עליית מחיר הפחם, מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם בהבעת אמון של המשקיעים בביקושי שיא מהגבוהים שידעה חברת החשמל".
שלמה ארביב, יו"ר ועדת תקציב: "הנהלת חברת החשמל רושמת הצלחה בגיוס, תוך "רעשי רקע" מיותרים שבינם לבין ניהול אחראי של החברה על מכלול האתגרים המשקיים אין ולא היה כל קשר. לשמחתי, המשקיעים המוסדיים יודעים לזהות כסף שמנוהל בשיקול דעת ואחריות עסקית הגבוהה ביותר. אמון המשקיעים הוא משמעותי מאוד ומעיד על עוצמתה של חברת החשמל בכל מצב".
כאמור, בסדרה 32 גייסה החברה כ- 700 מיליון שקל בתשואה לפידיון צמודה למדד של 0.11% ומרווח של 1.21% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.  בסדרה 33 גייסה החברה כ- 1.3 מיליארד שקל בתשואה לפידיון צמודה למדד של 1.57% במרווח של 1.52% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.
אגרות החוב מדורגות בדירוג AA פלוס ישראלי. הנפקת סדרות האג"ח בוצעה בהתאם לתשקיף המדף שפרסמה החברה בחודש מאי 2021 ובשל צרכי הגיוס המעודכנים של החברה לשנת 2022 על רקע עליית מחירי הפחם העולמיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה