השוק

צחי אבו נערך: יפרע הלוואה של 380 מיליון שקל לפועלים

אבו מגייס עבור ארי נדל"ן 720 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח שתשמש את החברה לפרוע הלוואה לבנק הפועלים של 380 מיליון שקל ולהשלמת רכישת חלקה של הפניקס בסטאר סנטר באשדוד
ניצן כהן | 
צחי אבו (צילום נוגי צור, סטודיו אברמוביץ)
ארי נדל"ן בדרך להפוך לאחת מחברות הנדל"ן המעניינות בישראל. היום השלימה החברה הנפקת מניות פרטית של 300 מיליון שקל כדי לעבות את ההון שלה. ההנפקה יצרה מצב מעניין מאוד לפיו צחי אבו מכניס לשותפות בארי נדל"ן את קרן נוקד של רועי ורמוס, כלל ביטוח, קרן ספרה וילין לפידות. בעוד ג'קי בן זקן שהחזיק לפני ההנפקה 15% מהחברה ירד להחזקה של כ-10%. את העסקה הוביל בנק ההשקעות ווליו בייס.
הנפקת המניות נולדה במקריות יחסית במהלך רוד שואו שמקיימת החברה לגיוס ענק של 720 מיליון שקל באמצעות אג"ח כשתוך כדי הרודו שואו העדיפו חלק מהמשקיעים לרכוש מניות של החברה (שנותנות להם פוטנציאל רווחים משמעותי) על פני ריבית סולידית באג"ח.
 
האג"ח שיונפק יהיה ב-LTV של 75% וישא שעבוד ראשון על הסטאר סנטר באשדוד כשהחלק המעניין כאן הוא הייעוד של הכסף.
אם כן, צחי אבו מייעד את הכסף לפירעון הלוואה בנקאית (יקרה) של 380 מיליון שקל והפיכתה לחוב אג"חי זול כשבמקביל 315 מיליון שקל יעברו לידי הפניקס שמחזיקה 25% ממניות הסטאר סנטר.
כאן העניינים הופכים מעניינים עוד יותר. הערכת השמאי לסטאר סנטר מדברת על שווי של כ-960 מיליון שקל בעוד אבו מציע להפניקס לא פחות מ-1.2 מיליארד שקל תמורת חלקם במתחם שנזכיר מתפרש על פני 100 דונם והיום ניתן לבנות עליו 60 אלף מ"ר נדל"ן מסחרי.
אבו מעריך כי ניתן יהיה להרחיב את הבניה מעבר לאותם 60 אלף מ"ר, מה שישביח את החברה ונותן לה אופק משמעותי יותר מהערכת השמאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה