ג'קי בן זקן: עליות ומורדות, ביוגרפיה עסקית, אשדוד וכדורגל

עסקים משגשגים במגוון תחומים – מנדל"ן ועד אופנה ותקשורת. וגם: הסתבכות ומאסר בפרשת "מנופים פיננסיים" והרבה כדורגל. מי אתה ג'קי בן זקן? 

מערכת ice | 
ג'קי בן זקן (צילום אינסטגרם/ ג'קי בן זקן, פלאש 90/ אבשלום ששוני, pixabay)
ג'קי בן זקן, יליד 1967, הוא איש עסקים ישראלי, המרושת בתחומים רבים ובהם נדל"ן, אופנה ותקשורת. בעבר כיהן כחבר מועצת העיר אשדוד, ואף ריצה 16 חודשי מאסר בגין מעורבותו בפרשת "מנופים פיננסיים". בתודעה הספורטיבית הוא מוכר כאיש החזק במועדון הכדורגל של מ.ס אשדוד.
ביוגרפיה עסקית
בן זקן  נולד במזכרת בתיה לעולים ממרוקו. בנעוריו מכר פרחים ולאחר שחרורו מצה"ל עבד בין היתר בבנק, בחנות למשחקי וידאו, כקבלן שיפוצים וכעוזרו הפרלמנטרי של חבר הכנסת לשעבר, אפרים גור. בהמשך הצטרף בן זקן לסוכנות הביטוח של גור ואברהם ננקשווילי, ובתחילת שנות ה-90 רכש את הסוכנות מהשניים. במקביל החל להשתלב בתחום הנדל"ן, כשהיקף העסקאות שביצע הלך וגדל בהדרגה.
בשנת 2005 רכש בן זקן יחד עם ננקשווילי את חברת "מנופים פיננסים", תמורת כחצי מיליון דולרים. החברה אשר נסחרה כשלד בבורסה, טיפסה תוך זמן קצר למדד מאה החברות הגדולות בבורסה בתל אביב. בהמשך מכר בן זקן את אחזקותיו בחברה.
עסקיו של בן זקן מתפרשים כיום על מגוון ענפים רחב, כשהוא מחזיק בין היתר במניות בחברת הנדל"ן ארנה גרופ ובקבוצת האופנה בריל. לבן זקן אחיזה גם בתחום התקשורת עם רדיו ירושלים, און ליין TV, ואמצעי תקשורת מקומיים באשדוד.
המוניטין שרכש כאיש עסקים ממולח, הוביל את בן זקן גם לפריים-טיים, כאשר הופיע בתוכנית הטלוויזיה "הכרישים" בעת ששודרה בערוץ 10.
אשדוד על המפה
בן זקן הוא מהשמות המזוהים ביותר עם העיר אשדוד. הוא כיהן בכמה קדנציות כחבר מועצה (אליה נבחר לראשונה בגיל 26), כשהקשר החם לעיר מתורגם גם לכדורגל, בזכותו פעילותו רבת השנים במ.ס אשדוד – המועדון המשתייך לליגת העל ואשר מיזג בין שתי קבוצות הכדורגל הבכירות של העיר, הפועל ועירוני. כספונסר של המועדון חתום בן זקן – שבעברו היה בעצמו כדורגלן – על הקמת מחלקת נוער מהמפוארות בישראל, אשר זכתה בתארים וטיפחה שחקני בית שנמכרו עם השנים לקבוצות באירופה ומשתייכים לנבחרת ישראל.
לצד הצלחותיו העסקיות, נקודת שפל בביוגרפיה של בן זקן נוגעת להסתבכותו בפרשת הרצת מניות בחברת "מנופים פיננסיים". ב-2015 הוא הורשע בעבירות של השפעה בתרמית על שערי ניירות ערך, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובקשירת קשר לביצוע בצע. לאחר שערער, נגזר עליו עונש של 26 חודשי מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 800 אלף שקלים. ב-2016, במסגרת הסדר טיעון הורשע בן זקן בסיוע להפרת אמונים בפרשת בנימין בן אליעזר, ונדון לארבע חודשי עבודות שירות ול-65 אלף שקלים קנס. לכלא חרמון נכנס בן זקן בדצמבר 2016 וממנו שוחרר באפריל 2018, לאחר ניקוי שליש מעונשו.
בן זקן נשוי לדורית ואב לחמישה. בנו טום, הוא קפטן מ.ס אשדוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה