השוק

הצלחה בהנפקת מקורות: ביקושים גבוהים של 2.3 מיליארד שקל

ביום לא פשוט בכלל הצליחו חתמי ההנפקה, דיסקונט חיתום ופועלים אי.בי.אי, להוציא לפועל הנפקה לא פשוטה ולגייס 1.2 מיליארד שקל; המוסדיים התנפלו על הסחורה והזרימו לה ביקושים של 2.3 מיליארד שקל, סכום לא מבוטל, בטח לא ביום כמו שהיה אתמול בבורסה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום unsplash)
חברת המים הלאומית מקורות השלימה הלילה את השלב המוסדי בגיוס חוב חדש בהיקף כספי של כ-1.2 מיליארד שקל. הגיוס בוצע באמצעות הרחבת שתי סדרות אג"ח קיימות: סדרה 10 (שקלית/צמודה למדד, מח"מ כ-3.7 שנים) וסדרה 11 (שקלית/צמודה למדד, מח"מ כ- 13.75 שנים). בסדרה 10 גייסה החברה כ- 420 מיליון שקל בתשואה שלילית לפדיון של -0.32% ומרווח של 1.19% מעל אג"ח ממשלתי. בסדרה 11 גייסה החברה כ-762 מיליון שקל בתשואה לפדיון צמודה למדד של 1.76%% ובמרווח של 1.55% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.
אגרות החוב דורגו ברמה AAA על ידי מעלות S&P ובאופק יציב. המהלך בוצע על בסיס תשקיף המדף שפרסמה החברה בחודש מאי 2019, כאשר מי שהוביל את המהלך היו דיסקונט חיתום ופועלים אי.בי.אי, כאשר הביקושים שהתקבלו במכרז הגיעו לסכום של כ-2.3 מיליארד שקל.
צריך לזכור היטב שלמרות הפוליטיקה הכבדה שסבבה סביב ההנפקה הזו וירדה אף להאשמות שהחתמים פועלים לשבש אותה, הרי שהמצב לאשורו אינו כך. חתמי ההנפקה, פועלים אי.בי.אי ודיסקונט חיתום הוציאו לפועל הנפקה ביום לא פשוט בכלל.
אתמול היה יום בו קרנות הנאמנות פירקו סחורה בשוק ונראה היה שכולם רוצים מזומן ולא מחפשים השקעה חדשה. כאן בולטת ההצלחה של החתמים (והחברה) שלמרות התנאים הקשים לא רק שהעבירו את ההנפקה בשוק אלא אף הצליחו לקבל ביקושי יתר משמעותיים עם הנחה סבירה וכן הלאה.
 
אתמול נפוצו שמועות בשוק כי יש גורמים שמנסים לחבל בהנפקה ומנסים לנצל את חילוקי הדעות בין מנהלי פועלים אי.בי.אי לבנק הפועלים כדי לשבש אותה. כאמור, למרות החשש שהגורמים הללו יצליחו לשבש את ההנפקה הרי שהחברה והחתמים הצליחו להתעלם מרעשי הרקע ולהוציא את ההנפקה לפועל - שוב: ביום קשה במיוחד בשווקים.
עמית לנג, מנכ"ל מקורות הנכנס, ציין כי "הגיוס מהווה צעד נוסף ביישום החלטת הממשלה בדבר הרפורמה בחברה. למקורות תכנית פיתוח תלת שנתית עם פרויקטים לביצוע בהיקף שנתי מינימאלי של 1.5 מיליארד שקלים, כך שהכספים שיגויסו יאפשרו לחברה להמשיך את תנופת פיתוח משק המים, לרבות אספקה למדינות שכנות"
יצחק אהרונוביץ, יו"ר דירקטוריון החברה, סיכם ש"ההנפקה המוצלחת צפויה לסייע למקורות לעמוד ביעדי פיתוח משק המים, תוך שמירה על חוזקה ואיתנותה הפיננסית של החברה. אנו מודים למשקיעים על האמון הרב ונערכים להרחבת תשתיות המים בכל רחבי המדינה".
כאמור, חתמי ההנפקה היו: פועלים איי.בי.איי, לידר חיתום,  ברק קפיטל חיתום ודיסקונט חיתום. היועצים המשפטיים: עו"ד אסתר קורן, עו"ד יפעת שפטל ועו"ד שלי ברד ממשרד גרוס ושות'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה