השוק

המניה שלא שמעתם עליה וזינקה ב-90% בחודש אחד בלבד

החברה הזו הונפקה רק לפני חודש לפי שווי של 320 מיליון שקל ומאז היא לא מפסיקה לעלות; החברה, אגב נסחרת היום לפי שווי של 610 מיליון שקל, 90% יותר מהמחיר שהונפקה רק לפני חודש; החברה שלא שמעתם עליה, וחבל
ניצן כהן |  2
איתי גורן מנכ"ל בוליגו קפיטל (צילום אושרית חכמון)
לפני שנגיע ללב העניין נספר את הרקע לדברים: יש יותר מידי כסף בשווקים, כולם רצים לנדל"ן וכולם ציידי מציאות. מבול ההנפקות של השנתיים האחרונות יצר מצבים מוזרים מעט, מחד הנפקות במחירים מופרזים ומאידך הנפקות שהמשקיעים חשבו שלא שיקפו את הפוטנציאל של החברה נכון והסתערו עליה מיד לאחר ההנפקה ונראה שבוליגו היא אחת מהחברות האלה
בוליגו הונפקה בסוף חודש ספטמבר לפי שווי חברה של 320 מיליון שקל ומאז המניה לא מפסיקה לעלות עד כדי שנכון לכתיבת שורות אלה היא משלימה ראלי של 90% בחודש אחד וזה די נדיר. אז נעים להכיר, בוליגו.
למעשה בוליגו מתמחה בהשקעות נדל"ן אסטרטגיות בארה"ב, בדגש על מקבצי דיור (מולטי-פמילי) מרכזים מסחריים, מרכזים לוגיסטיים ובתי אבות. בוליגו הוקמה בשנת 2012 על ידי המייסדים, המנכ"ל איתי גורן, אילן תמיר ואייל שלימק. בנוסף להשקעותיה בתחום הנדל"ן, ביצעה החברה השקעה בחברת Reigo סטארט-אפ בתחום הפינטק, שמתמקד במימון בשעבוד ראשון על נכסי נדל"ן בארה"ב על בסיס בינה מלאכותית.
בגלל הוותק של בעלי המניות של החברה בשוק הנדל"ן האמריקאי נוצר מצב מעניין שמייצר נגישות לעסקאות עם תהליך חיתום מסודר ודי מוכח שכולל ושליטה בכל שרשרת הערך של העסקאות, החל מאיתור הנכס, מימון, תכנון, ייזום, השבחה, ניהול שוטף ומימוש. 
בוליגו גייסה ממשקיעים פרטיים סכום שנתי ממוצע של 150 מיליון דולר וזה די מרשים לחברה שטסה מתחת לרדאר. החברה מתמקדת באזורי ביקוש וצמיחה, בעיקר בדרום ארה"ב, ובמדינות ההרים במערב. 
בחברה אומרים היום שמאז הקמתה בשנת 2012 ביצעה עסקאות בהיקף כספי של כ-2.5 מיליארד דולר, כאשר עסקאות שמומשו הניבו תשואה ממוצעת של כ-22.5% לשנה ומכפיל הון ממוצע של 2.03  נטו למשקיעים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הרצת מניות.
    שלום 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרת למה שמישהו ישקיע בחברה כזו?
    סגור
  • 1.
    עולות בלי קשר למציאות. יש הרבה כאלה. (ל"ת)
    דניאל 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור