השוק

האסטרטג של הפועלים: בלי יציבות באינפלציה התנודתיות בבורסות תימשך

מודי שפריר עבר לאחרונה מבנק מזרחי לבנק הפועלים וקיבל את המינוי הנחשק: "אסטרטג השווקים של הבנק", תפקיד שהופך אותו לאחד האנשים המרכזיים בשוק ההון המקומי והוא לא צופה טוב לכלכלה ולשווקים בשנתיים הקרובות; הריאיון המלא
ניצן כהן | 
מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים (צילום Vecteezy, אילן בשור, מרים אלשר פלאש 90)
מודי שפריר הוא אחד האנליסטים החשובים בישראל. הוא יושב בחדרי העסקאות של הבנקים (במשך 8 שנים במזרחי ועכשיו בפועלים) ומייעץ באופן שוטף למשקיעים הגדולים ביותר. הניתוחים שלו מובילים להחלטות השקעה משמעותיות ולכן חשוב להבין כיצד הוא רואה את המצב הכלכלי העולמי - בראי של מי שצריך לקבל החלטות השקעה בהתאם.
- הסיפור הגדול הוא האינפלציה, אנחנו רואים התחלת שליטה עליה בארה"ב?
"אמנם ליבת האינפלציה התמתנה אבל היא עדיין בשיעור גבוה. הבעיה היא שמדובר במגוון רחב של סקטורים שהמחירים בהם עולים ויש גם חלק מהרכיבים הפרמננטיים כמו מחירי השכירות שהמחירים בהם עדיין גבוהים. ראינו עלייה במחירי המזון שעלו בשנה האחרונה בשיעור של 9.4% זה הכי גבוה בעשורים האחרונים".
 
- אז מה אנחנו יכולים לגזור על הריבית מהרכב האינפלציוני הזה?
"השוק לא אוהב את זה ולכן הוא מתמחר ריבית של 2.8% בפברואר 2023 שזו כבר ריבית מרסנת.
"מהצד השני היה מעניין לראות שהתשואות הארוכות יורדות. התהליך הזה קורה בגלל שהשוק מתמחר שאחרי פברואר 2023 הריבית תוביל את הכלכלה האמריקאית להאטה משמעותית וזה פוגע כרגע בשוק המניות. השוק מתמחר שהפד יפסיק את ההעלאות הריבית לאחר שתעלה ל-3.25% באוקטובר 2023 ולאחר מיכן תתחיל לרדת בתחילת 2024 וזה בגלל האטה משמעותית שצפויה בכלכלה האמריקאית שהיא תיגרם בגלל מדיניות הכלכלית המרסנת".
- איך קרה שהתשואות של האג"ח הממשלתי ל-10 שנים התייצבו ברמה של 3%?
"בתקופה האחרונה אנחנו רואים עלייה בתשואות ובשבוע שעבר ראינו שהירידה במניות מובילה לירית תשואות ובגדול זה בגלל שהשווקים מתמחרים העלאת ריבית בטווח הקרוב ואחר כך הורדה שלה. אני רוצה שתשים לב שבישראל עדיין התשואות עלו בצורה חדה יחסית".
- בוא נדבר לרגע על שוק המניות, נכנסנו לשוק דובי? למפולת? או סתם תיקון?
"בשוק המניות מדובר בעצם על ירידות חדות בגלל עליית הריבית הריאלית וההבנה שאין כרגע יכולת של הפד לתמוך בשווקים. מה שהפדרל ריזרב עושה כרגע נובע מפחד מהאינפלציה וזה הדבר העיקרי. בשלב השני יש את החשש מפני אסקלציה בין רוסיה לאוקראינה וחששות מהאטה ומיתון ב-2023 וניתוח הדוחות שהיו עד עכשיו מגלה דוחות לא טובים של חלק מחברות הטכנולוגיה.
"בגדול, הציבור בישראל לא מכר בכמויות אבל אם מחכים למשהו? יש המון אי ודאות והדבר המרכזי ביותר זה אינפלציה וכששם נראה התמתנות, נראה שהשוק משנה טעמים אז למעשה מחכים להתמתנות באינפלציה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה