השוק

למרות הרשות לני״ע, כלל מכנסת אסיפה למינוי אנשי אקירוב

כלל אחזקות ביטוח הודיעה על כינוס האסיפה הכללית למינוי שני דירקטורים מטעמו של אקירוב לחברה, וזאת למרות התנגדות רשות ניירות ערך
ניצן כהן | 
אלפרד אקירוב (צילום יחצ)
למרות התנגדות הרשות לניירות ערך החליטה כלל אחזקות ביטוח לכנס את האסיפה הכללית של החברה להצבעה על מינויים של אנשי אלפרד אקירוב לדירקטוריון החברה. האסיפה זומנה לסוף החודש.
הרשות לניירות ערך דרשה מדירקטוריון כלל ביטוח לנתח את השפעת צירופם של שני דירקטורים מטעמו של אקירוב, ולפרסם את הניתוח הזה טרם תזומן האסיפה הכללית.
 
עד כה, לא פורסם ניתוח שכזה ולמרות זאת החליטה החברה להביא להצבעה את מינויים של דוד גרנות ואהרון פוגל ביום האחרון של החודש, קרי לאחר דחיה של מספר ימים מהמועד המקורי של האסיפה שתוכננה.
נזכיר כי איש העסקים אלפרד אקירוב מעוניין להשתלט על כלל ביטוח. מאחר וטרם התקבל אישור הפיקוח על הביטוח ומאחר ולא ברור עד הסוף כיצד תישמר העצמאות של כנף, החברה של כלל שמנהלת את ההשקעות של עמיתי כלל ביטוח, דרשה רשות ניירות ערך את עמדת הדירקטוריון.
 
החשש הוא שמינוי שני דירקטורים מטעמו של אקירוב לכלל ביטוח יהפוך אותו לבעל השפעה גדולה מאוד בחברה וזאת מבלי שהפיקוח אמר את דברו בנושא.
באופן עקרוני כלל אחזקות (החברה האם של כלל ביטוח) סיכמה על רכישת לברת כרטיסי האשראי מקס מה שעשוי (בסבירות גבוהה) להביא את החברה לגיוס הון שיביא לדילול של אקירוב. ביטוח העסקה או כל מעשה פירוטכני אחר שיעצור או ימסמס אותה יאפשר לאקירוב לרכוש את השליטה (אם יינתן אישור הפיקוח) ללא דילול ולא בטוח שזה מהלך טוב לחברה כשהאורגנים שלה החליטו לצאת אליה.
 
בעיה נוספת היא החשש מפני מעורבות של אקירוב או דירקטורים מטעמו בהחלטות השקעה של כנף וזאת על רקע המהלך שנעשה בעבר במסגרתו נאלצה כלל ביטוח למכור אך החזקתה באלרוב בשל התנגדותה להזרמת כסף לחברת לוקה של בנו של אקירוב ללא דילול של הבן.
לאחר ההתנגדות של כנף לאשר את ההזרמה החל אלפרד אקירוב לקנות מניות כלל ביטוח ולדרוש את החלפת האורגנים בחברת ההשקעות מה שגורם היום לרשות לניירות ערך לדרוש מקסימום של שקיפות ומקסימום של מידע לפני הצבעה על מינוי דירקטורים מטעמו של אקירוב בחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה