השוק

אלקו מציגה: אלקטרה נדל"ן בשיא רווחים, מה עשתה סופרגז?

אלקו עם שיא נוסף בתוצאות: ההכנסות ברבעון הראשון טיפסו בכ-65% לשיא של כ-4.81 מיליארד שקל הרווח הנקי לבעלי המניות צמח ביותר מפי 3 לכ-300 מיליון שקל – בהמשך לרווח של כ-545 מיליון שקל בכל שנת 2021

מערכת ice | 
דניאל ומייקי זלקינד אלקו (צילום ישראל הדרי)
אלקטרה נדל"ן מציגה ברבעון גידול חד בהכנסות וברווח שהגיע לשיא נוסף. החברה מנהלת כ-3.8 מיליארד דולר במספר קרנות השקעה. מאז תחילת השנה ביצעה החברה סגירה ראשונה לריט המלונות עם הגעה ליעד גיוס של 700 מיליון דולר, סגירה ראשונה לקרן החוב השנייה בהיקף גיוס של כ-175 מיליון דולר וכן הקימה קרן רביעית להשקעות במקבצי דיור עם יעד גיוס של כמיליארד דולר, שכבר קרובה להבטיח גיוס של כ-725 מיליון דולר מתוכם.  בנוסף, אלקטרה נדל"ן רכשה לאחרונה חטיבת קרקע מהותית בדרום מיאמי, תמורת כ- 100 מיליון דולר, וזאת, בין היתר, לצורך בניית מתחמי מגורים להשכרה.
אלקטרה בע"מ ממשיכה להציג שיפור בתוצאות, בין היתר הודות לאיחודה של אלקטרה אפיקים, ולגידול בתחום יזמות הנדל"ן. במקביל אלקטרה מציגה גידול משמעותי בצבר ההזמנות, שגדל לכ-26.7 מיליארד שקל. לאחרונה חתמה אלקטרה על הסכם הזיכיון לפרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן, שיניב לה ולשותפיה הכנסות כוללות בהיקף של כ-9 מיליארד שקל.  כמו כן, בשבוע שעבר דיווחה אלקטרה, כי היא נבחרה במכרז של חברת עזריאלי לביצוע המערכות האלקטרו-מכאניות בפרויקט הספירלה בתל אביב תמורת כ-400 מיליון שקל. כמו כן, החברה דיווחה אמש על השלמת העסקה למכירת חלקה בפרויקט האגירה השאובה, תמורת תזרים כולל בסך של כ- 232 מיליון שקל. 
 
באלקטרה מוצרי צריכה נמשכים מהלכי הרחבת הפעילות בתחומי הקמעונאות, החשמל ומוצרי הצריכה החשמליים. לאחרונה חתמה החברה על הסכם הזכיינות האסטרטגי והבלעדי להפעלת חנויות רשת יינות ביתן תחת המותג  Carrefour הבינלאומי, ובאוקטובר האחרון חתמה על הסכם זכיינות משמעותי נוסף עם רשת 7-ELEVEN. במקביל, החברה הגיעה להסכם עקרוני להקמת מועדון צרכני עם חברת כרטיסי האשראי כ.א.ל וביט של בנק הפועלים, שיציע ללקוחותיו הצעות ערך אטרקטיביות בעת ביצוע רכישות  בכל מותגי  אלקטרה. המהלכים המשולבים הללו יחזקו את מעמדה של אלקטרה כמובילה בישראל בתחום מוצרי הצריכה, כאשר הם יקרבו ויחזקו את הקשר עם לקוחות החברה בכל מגזריה העסקיים.
סופרגז ממשיכה לפעול ולהשקיע משאבים להרחבת פעילות החברה לתחומי אנרגיה נוספים במטרה להפוך לספקית אנרגיה רב תחומית עם יעד מכירות של מעל מיליארד שקל בשנת 2025. הרבעון הראשון הושפע באופן ניכר מהעלייה החדה במחירי האנרגיה בעולם, שהינה בעלת השפעות מנוגדות על רווחיות החברה. בתחום הגפ"מ חוותה החברה שחיקה ברווחיות, ומנגד בתחום הגז הטבעי והקוגנרציה בו מחירי המכירה צמודים למחיר הנפט חלה עליה ברווחיות. 
 
קבוצת אלקו פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2022, המלמדים על עלייה בכל הפרמטרים התפעוליים – עלייה משמעותית בהכנסות וזינוק חד ברווחיות התפעולית ובשורה התחתונה.
עיקרי התוצאות לרבעון הראשון לשנת 2022
ההכנסות ברבעון הראשון טיפסו בכ-65% לשיא של כ-4.81 מיליארד שקל, לעומת כ-2.92 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי לפני מימון ואחרות צמח ברבעון פי 3 לכ-656 מיליון שקל, לעומת סך של כ-218 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021.
החברה סיימה את הרבעון הראשון לשנת 2022 עם צמיחה של יותר מפי 3 ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לשיא של כ-300 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-96 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בהמשך לרווח של כ-545 מיליון שקל שרשמה קבוצת אלקו בכל שנת 2021.
להלן תרומת החברות הבנות הציבוריות לרווחי הקבוצה ברבעון הראשון של 2022:
אלקטרה בע"מ רשמה ברבעון הכנסות של כ-2.6 מיליארד שקל, ותרמה רווח של כ-109 מיליון שקל, עלייה של כ-21% לעומת רווח של כ-90 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אלקטרה נדל"ן רשמה בתקופה הכנסות של כ-365 מיליון שקל, ותרמה רווח של כ-344 מיליון שקל, זינוק של קרוב לפי 7 לעומת רווח של כ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. הגידול נובע בעיקר מגידול בהכנסות מדמי הצלחה (Promote) בקרנות השקעה ומגידול בחלק החברה בהתאמות שווי הוגן בהתאם לשיטת השווי המאזני.
 
אלקטרה מוצרי צריכה רשמה ברבעון הכנסות של כ-1.5 מיליארד שקל, ותרמה רווח של כ-86 מיליון שקל, עלייה של כ-91% בהשוואה לרווח של כ-45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצוין כי הרווח ברבעון בשנת 2022 נובע בין היתר מאיחוד תוצאות החברות שנרכשו בשנת 2021 ולא נכללו בתקופה המקבילה אשתקד. 
סופרגז אנרגיה רשמה בתקופה הכנסות של כ-252 מיליון שקל, ותרמה רווח של כ-26 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-36 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ממאזנה המאוחד של אלקו עולה, כי לקבוצה מצבת מזומנים והשקעות לזמן קצר, נכון ליום 31.3.2022, של כ-1.54 מיליארד שקל.
הונה העצמי של אלקו, נכון ל-31.3.2022, הסתכם בכ-4.7 מיליארד שקל (מתוכם כ-2.3 מיליארד שקל מיוחס לבעלי מניות החברה).
דיבידנדים –ברבעון הראשון לשנת 2022 הכריזו החברות הבנות הציבוריות של הקבוצה על דיבידנדים שחלקה של אלקו בהם הינו בסך של כ-57 מיליון שקל. הדיבידנדים התקבלו בחודשים מרץ-אפריל 2022. בחודש מרץ הכריזה החברה  על דיבידנד של כ-50 מיליון שקל ששולם בחודש אפריל 2022. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה