השוק

ההתחייבות לפנסיה תקציבית מהמדינה חצתה את רף טריליון השקלים

היקף המחויבות הפנסיונית של המדינה גדל בכ-100 מיליארד שקל ב-2021; כמעט 40% מההתחייבויות הפנסיוניות התקציביות של המדינה הן לאנשי הקבע; ההתחייבויות האלה אינן כוללות את תוספות הרמטכ"ל ופנסיית הגישור הנדיבה
ניצן כהן |  1
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליבייה פיטוסי)
מנתוני החשב הכללי באוצר עולה כי לראשונה חצתה ההתחייבות של משלם המסים לזכאים לפנסיה תקציבית את רף מיליארד השקלים. הנתון הזה התנפח בשנת 2021 בשל עליית מדד המחירים לצרכן והתחזית לעליית ריבית. כמעט 40% מהסכום הזה מיועד לאנשי הקבע וכמעט 20% מהסכום הזה מיועד למורים.
נזכיר כי המחויבות הפנסיונית של המדינה (כלומר של משלם המסים) אינה כוללת את התענוג של תוספת הרמטכ"ל ואת הטוב של פנסיית הגישור. מה כן היא כוללת? את זה כדאי להכיר: הפנסיה התקציבית צמודה למדד המחירים לצרכן. בעוד כ-20 שנה יגיע לשיאו היקף התשלומים לפנסיה תקציבית ויהיו גבוהים מ-40 מיליארד שקל.
 
נתונים מעניינים נוספים שמגלה החשב הכללי באוצר מעלים כי מחצית ממקבלי הפנסיה התקציבית מקבלים מידי חודש כמעט 13 אלף חודש בעוד רבע ממקבלי הפנסיה התקציבית קבלים מידי חודש פנסיה של 17.7 אלף שקל.
את נושא הפנסיה התקציבית צריך להכיר היטב משום שהיא כאבן ריחיים על צווארו של הציבור. מדובר בסכומי ענק מעוותים ובלתי סבירים של טריליון שקל. כשיש מחויבות נוספת שלא ידוע כמה היא באמת וזו תוספת הרמטכ"ל ופנסיית הגישור. נזכיר בקליפת אגוז כי בעבר היה נהוג לקחת את הדובדבן שבקצפת של אנשי הקבע, אנשים בעלי תרומה ייחודית ולתת להם תוספת לקראת פרישה.
רק מה קרה? באופן לא מפתיע, כמעט כל אנשים הקבע מקבלים את התוספת הזו. כמה כסף זה עולה? אף אחד לא באמת יודע. מה שכן יודעים זה שמשלם המסים ישלם את החשבון מידי חודש בתלוש המשכורת שלו. שיהיה בהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומגיע להם יותר
    יעקב 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כן כן .... הם אלה שמגדלים את הילדים שלהם בפגישה של פעם בשבוע , הם השוטרים שניגשים ומטפלים בכל הזבל במדינה הזו בלילות שבתות וחגים שאתה יומד אחרי מיקלדת ועובד מהבית , הם אלו ששומרים על האסירים הכי מסוכנים בכלא בזמן שאתה עם הילדים בויול בירקון או בים והם אלו שימשיכו לשמור על כולנו ... וכפי שסיכמת בזכותם כל השאר חיים כאן בשלווה שקט והצלחה ... אז או שתצתרף חלובשי המדים ותקבל גם אתה פנסיה תקציבית או שפשוט תסתום את הפה ..
    סגור