השוק

המיליארדר ההודי מביא את רשת הענק הבריטית למולדתו

תאגיד Reliance שבבעלותו של אחד מעשירי העולם- איש העסקים ההודי מוקש אמבאני, הודיע על רכישת זיכיון להפעלת רשת בתי הקפה הבריטית Pret A Manger במדינה האסייתית
מערכת ice | 
מוקש אמבאני (צילום ויקיפדיה)

המיליארדר ההודי יביא את רשת Pret A Manger לארץ מולדתו, ויוסיף את מותג חנויות הקפה והכריכים הבריטי לאימפריה עסקית ענקית המשתרעת על פני מספר שווקים שונים, בהם: אנרגיה, קמעונאות. כך דווח בסוף השבוע האחרון (שישי) ב-CNN.

לפי הפרסום, החטיבה ייעודית בתאגיד הענק Reliance Industries של המיליארדר , הצהירה כי היא ל-"שותפות ארוכת טווח בזיכיון ראשי" עם Pret A Manger ו"תשיק ותבנה את המותג בהודו".


דרשן מהטה, מנהל המותג של תאגיד Reliance, אמר בהודעה לתקשורת כי השותפות נעוצה ב"פוטנציאל הצמיחה החזק" של המותג ותעשיית המזון והמשקאות במדינה.

עם אוכלוסייתה של 1.3 מיליארד וצמיחה מהירה, הודו היא שוק מפתח למותגי מזון בינלאומיים. בשנת 2012, "סטארבקס" פתחה את החנות הראשונה שלה במדינה, על ידי שיתוף פעולה עם קבוצת .Tata Group מהטה אמר כי ל-Pret A Manger - שפירושו "מוכן לאכילה" בצרפתית , הוא מוכר מאוד במדינה השבמזרח.


רשת בתי הקפה נפתחה בלונדון ב-1986 וכיום יש לה יותר מ-500 חנויות בבריטניה, ארצות הברית, צרפת, דובאי והונג קונג. בספטמבר האחרון היא הודיעה על תוכניות להכפיל את גודל העסק בתוך חמש שנים, כולל מעבר לחמישה שווקים חדשים עד סוף 2023.
 


עוד דווח כי אמרה כי היא "תפתח את שרשרת המזון ברחבי המדינה החל מערים גדולות ומרכזי נסיעות", אך סירבה לחלוק פרטים נוספים. זו לא הפעם הראשונה שאמבאני מבצע עסקה עם מותג בריטי גדול. בשנת 2019, Reliance רכשה את חנות הצעצועים האיקונית Hamleys Banner International תמורת כ-68 מיליון פאונד (88 מיליון דולר).


לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, אמבאני שווה כיום 93 מיליארד דולר, מה שהופך אותו להודי השני בעושרו, והאדם התשיעי בעושרו בעולם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה