מדדים ומחקרים

ביל גייטס, מאחוריך: הכירו את המיליארדר החדש בחמישיית עשירי העולם

הוא הקים את קבוצת העסקים שלו בשנת 1988, ובמשך 32 שנה הגיע לשווי של כ-7 מיליארד דולר. מה שקרה בשנתיים האחרונות הציב אותו לראשונה בחמישיית עשירי העולם. מי אתה גאוטם אדאני?
מערכת ice |  3
גאוטם אדאני (צילום מתוך האינסטגרם)
כשגאוטם אדאני התעורר ליום השנה החדשה 2022, לפני 117 ימים בלבד, שוויו הנקי עמד על 75 מיליארד דולר. אמנם בהחלט הון אישי מכובד מאוד, אך 75 מיליארד דולר לא הספיקו כדי להפוך אותו אפילו לאדם העשיר ביותר בהודו, מדינת הולדתו. את התואר קטף איל הגז והנפט מוקש אמבאני, שפתח את השנה עם שווי נקי של 90 מיליארד דולר.
עם 75 מיליארדי הדולרים שלו, אדאני גם לא היה מספיק עשיר כדי להיות בין 10 האנשים העשירים בעולם. הוא נאלץ להסתפק במקום 13. מה שלומו מאז? במהלך 117 הימים האחרונים, הונו של אדאני גדל ב-50 מיליארד דולר. נכון לעכשיו עדיין הצמיחה הגדולה ביותר של טייקון בשנת 2022.
הודות לעלייה של 50 מיליארד דולר, השווי הנקי של אדאני הגיע לשיא של 125 מיליארד דולר. בסגירת הדירוג השבועי של עשירי העולם של פורבס, 125 מיליארד דולר הופכים את גאוטם לאדם העשיר ביותר בהודו, והאדם ההודי העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית. מי שירד מקום אחד ונדחק החוצה מהחמישייה הוא וורן באפט. מקום אחד מעל אדאני, נמצא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, שעוקף את אדאני ב-3 מיליארד דולר בלבד.
 
גאוטם אדאני החל את דרכו כסדן יהלומים ולאחר מכן הקים חברת תיווך משלו. לאחר שעסק עם אחיו בייבוא PVC, החל לייבוא פולימרים שהיוו את הבסיס לקבוצת העסקים שלו, Adani Enterprises שהקים בשנת 1988. עם השנים התרחבה הקבוצה לאחזקות בתחנות כוח, נמלים, כריית פחם, גז ועוד. הוא מחזיק ב-75% מהחברות הנסחרות בבורסה של קבוצת אדאני.
במהלך חמש השנים האחרונות, מחיר מניית Adani Enterprises עלה ב-2,000%, כאשר נתח גדול מהפיצוץ הזה התרחש רק בשנים האחרונות. בספטמבר 2020 רכש אדאני 74% ממניות נמל התעופה מומבאי, שהוא נמל התעופה השני בגודלו בהודו. לפני שנתיים בדיוק, השווי הנקי של אדאני היה "רק" 7 מיליארד דולר. להלן טבלה של מחיר המניה של קבוצת אדאני בחמש השנים האחרונות:

אז אם הייתי ביל גייטס, ברנרד ארנו או ג'ף בזוס (האנשים במקומות הרביעי, השלישי והשני בעשירי העולם), הייתי מתחיל לחשוש. למר אדאני ישנן דרכים שיכולות גם להביא אותו קרוב מאוד לאילון מאסק.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האנטישמים הכי גדולים הם יהודים השמאלנים (ל"ת)
    ראה ערך ממשל אובמה 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • , השמאל הקים לך מדינה ואתם הורסים אותם. העיקר שהשמאל הו (ל"ת)
    ריי 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כסף
    שרון 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל מי שיש לו כסף שיהיה לו לבריאות וכל מי שאין לו שהקדש ברוך הוא יתן לו
    סגור