ביל גייטס: מיקרסופט ותוכנה, הון וחזון, פרסים, ספרים וגירושים

ההחלטה לזנוח את לימודיו באוניברסיטת הרווארד לטובת הקמת חברה בשם מייקרוסופט, התבררה כבינגו והפכה אותו לשם קבוע ברשימת המיליארדים העולמית. מי אתה ביל גייטס?

מערכת ice | 
ביל גייטס (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ביל גייטס)
וויליאם הנרי ביל גייטס, יליד 1955, הוא יזם, סופר, מיליארדר ופילנתרופ אמריקאי. אף שמדובר באיש רב פעלים, הוא מוכר בעיקר כמייסדה של חברת מיקרוסופט ובעליה קרן ההשקעות קסקייד אינווסטמנטס .(Cascade Investment) מהמחצית השנייה של שנות ה-80 הוא נכלל ברשימת האנשים העשירים בעולם. הונו נכון ליולי 2022 (לפי המגזין פורבס), עומד על 106.6 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
גייטס נולד בעיר סיאטל שבארצות הברית למשפחה רבת אמצעים. כבר בתקופת נעוריו התבלט בזכות כישורי התכנות שלו, ובזמן לימודיו בתיכון אף עבד כמהנדס תוכנה עבור חברת ISI. את לימודיו באוניברסיטת הווארד היוקרתית, החליט לזנוח כשהיה בן 19, כשאת הזן שהתפנה הקדיש יחד עם חברו למוסד האקדמי פול אלן, להקמת מיזם עצמאי בשם מיקרוסופט. באותם ימים ספק אם גם גייטס שיער שהחברה שהקים תמצב עצמה כאחת מחברות טכנולוגיית המידע הגדולות והחשובות בעולם - ותהפוך אותו למיליארדר.
גלריית המוצרים של החברה כוללת בין היתר את מערכת ההפעלה ווינדוס, התוכנה המשרדית אופיס, תוכנית שיחות הווידאו סקייפ, הרשת החברתית לינקאדין, הדפדפנים אדג' ואקספלורר, שירות האחסון בענן אוונדרייב, מנוע החיפוש בינג ורשת החדשות msn, מערכת Microsoft SQL Server לניהול בסיסי נתונים, לצד מותגים דוגמת קונסלות XBOX, סדרת המחשבים Surface וכותרי המשחק מיינקראפט ו-Halo.
בראשית המילניום פרש גייטס מתפקיד מנכ"ל החברה וב-2014 הפסיק לשמש כיו"ר מועצת המנהלים ושש שנים מאוחר יותר נפרד מהדירקטוריון של מיקרוסופט. מרבית פעילותו העסקית של גייטס מתבצעת כיום באמצעות קרן קסקייד אינווסטמנטס, שייסד ב-1995, ומושקעת בין היתר במלונות (דוגמת ארבע העונות, ריץ' וקלרטון), חברות רכבת וסוכנויות רכב, חברות משקאות, חברת האנרגיה הגרעינית טרהפאוור וחברת ביונד מיט המתמחה בפיתוח תחליפי בשר.
ספרים ופרסים
בשנת 1994 נישא גייטס למלינדה פרנץ', מנהלת בכירה במיקרוסופט ולשעבר מורה פרטית למחשבים ומתמטיקה, ולזוג שלושה ילדים. השניים הקימו את קרן ביל ומלינדה גייטס, שהעניקה מאז שנת 2000 תרומות ביותר מ-40 מיליארד דולר למאבק במחלות שונות, ולקידום החינוך בקרב אוכלוסיות מוחלשות.
על פעילות העסקית והפילנתרופית, הוענקו לגייטס מגוון אותות ופרסים. כך למשל קיבל יחד עם מלינדה ב-2010 את פרס פולברייט היוקרתי, המוקיר אישים שתרמו לקידום ההבנה, בין עמים, אומות ותרביות. באותו השנה גם הוענקה לגייטס המדליה ע"ש בנג'מין פרנקלין על הישגיו בתחום המדע וההנדסה. ב-2016 זכו בני הזוג גייטס לכבוד נוסף, עם קבלת מדליית החירות הנשיאותית מידי הנשיא ברק אובמה (ומדובר באחד משני העיטורים האזרחיים הגבוהים ביותר בארצות הברית, לצד מדליית הזהב של הקונגרס). גייטס גם זכה בפרס איינשטיין של האוניברסיטה העברית. אף שרשימת הפרסים של השניים המשיכה להתארך, במאי 2021 הודיעו ביל ומלינדה על סיום נישואיהם.
גייטס הוא גם סופר, ומחברם של "עסקים במהירות המחשבה" ו"אסון אקלימי", בין תחביביו בולט הברידג', כשהפרטנר של הוא לא אחר מוורן באפט. תחביב אחר שלו הוא מוזיקת רוק, כשהלקות המועדפות עליו הן ויזר ו-U2.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה