השוק

וורן באפט נכנס בוול סטריט: "מכונת הימורים"

כנס בעלי המניות בבית ההשקעות של וורן באפט, התקיים היום (שבת) בפעם הראשונה מאז תחילת התפרצויות הקורונה. וורן באפט תקף את וול סטריט וטען: "מרוויחה כסף על הימורים"
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום יוטיוב/ CNBC Television)
בית ההשקעות ברקשייר האת'ווי של ענק ההשקעות וורן באפט, קיים היום לראשונה מאז 2019 את כנס בעלי המניות באופן פיזי. מנכ"ל ברקשייר האת'ווי, וורן באפט, הטיח טענות בוול סטריט על עידוד התנהגות ספקולטיבית בשוק המניות, שלטענתו הפך את הבורסה האמריקאית לני"ע  ל"מכונת הימורים".
באפט בן ה-91 דיבר ארוכות במהלך אסיפת בעלי המניות השנתית שלו על אחד היעדים האהובים עליו לביקורת: בנקי השקעות וברוקרים, ואמר, "וול סטריט מרוויחה כסף, כך או אחרת, ותופסת את הפירורים הנושרים משולחן הקפיטליזם", אמר באפט. "הם לא מרוויחים כסף אלא אם כן אנשים עושים דברים, והם מקבלים חלק מהם. הם מרוויחים הרבה יותר כסף כשאנשים מהמרים מאשר כשהם משקיעים".
באפט קונן על כך שחברות אמריקאיות גדולות "הפכו לצ'יפס פוקר" בגלל ספקולציות בשוק. הוא ציטט את השימוש הגואה באופציות רכישה, ואמר שברוקרים מרוויחים יותר כסף מהימורים אלה מאשר משקיעים פשוטים.
לצד זאת טען באפט כי "המצב יכול לגרום לנקעים בשוק שנותנים לברקשייר האת'ווי הזדמנות", אמר. באפט חשף כי ברקשייר גרף 41 מיליארד דולר מדהימים על מניות ברבעון הראשון, ושיחרר את מאגר המזומנים של החברה שלו לאחר רגיעה ממושכת. כ-7 מיליארד דולר מתוכם הלכו לרכישת מניות של אוקסידנטל, והעלו את אחזקתו ליותר מ-14% ממניות יצרנית הנפט.
 
"זו הסיבה שהשווקים עושים דברים מטורפים, ומדי פעם לברקשייר יש הזדמנות לעשות משהו", אמר באפט. "זו כמעט מאניה של ספקולציות", צלצל צ'רלי מונגר, בן 98, שותפו הוותיק של באפט וסגן יו"ר ברקשייר האת'ווי.
"יש לנו אנשים שלא יודעים דבר על מניות שמקבלים ייעוץ מברוקרי מניות שיודעים אפילו פחות", אמר מונגר. "זה מצב מדהים, מטורף. אני לא חושב שאף מדינה חכמה תרצה את התוצאה הזו. למה שתרצה שהמניות של המדינה שלך ייסחרו בקזינו?"
 
לוורן באפט יש היסטוריה ארוכה של לעג לבנקאי השקעות ולמוסדותיהם - באומרו שהם מעודדים מיזוגים וספין-אוף כדי לקצור עמלות, במקום לשפר חברות. באפט בדרך כלל מתנער מבנקאי השקעות בגלל הרכישות שלו, ומכנה אותם "מערבבים כסף". הצעתו של באפט בסך 848.02 דולר למניה עבור חברת הביטוח אלגני אינה כוללת את עמלת הייעוץ של גולדמן.
מוקדם יותר בכנס, הוא ציין כי ברקשייר תמיד תהיה עשירה במזומנים, ובעתות צרה, תהיה "טובה יותר מהבנקים" בהרחבת קווי אשראי לחברות. חבר קהל השמיע הערה לא נשמעת בזמן שדיבר. באפט התבדח בעקבות זאת ואמר, "זה היה בנקאי שצורח?"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה