נדל"ן ותשתיות

השת"פ המסקרן בין קרן ההשקעות האמריקאית לחברת ההתחדשות העירונית

קומיוניטי נכנסה כשותפה בחברת ההתחדשות העירונית של קבוצת יעז. בקרן קומיוניטי, שתחזיק ב-49% ממניות החברה, מושקעים גופי השקעות מובילים מישראל ומהעולם, כגון בנק לאומי, חברת הביטוח הפניקס, מיטב ד"ש, בית ההשקעות IBI, מור השקעות ועוד
מערכת ice | 
תומר רייפמן מנכ"ל יעז התחדשות עירונית מקבוצת יעז (צילום קרן מזור)
קרן ההשקעות האמריקאית קומיוניטי פאנד (Community Fund) בניהולו של ג'רמי בלנק, רכשה 49%  ממניות החברה, קבוצת יעז תחזיק ב-51% מהחברה, כאשר השליטה והניהול בחברה נותרים ללא שינוי. תומר רייפמן ימשיך לשמש כמנכ"ל החברה. ההשקעה בוצעה ללא הלוואה והיא צפויה להגדיל את היקף הפעילות והפרויקטים אשר יבוצעו על ידי יעז בשנים הקרובות בתל אביב ומחוצה לה.
קבוצת יעז היא מהקבוצות הוותיקות במשק עם ניסיון של למעלה מ-50 שנה ביזום וביצוע פרויקטים משמעותיים בתחומים של תשתיות, בנייה ציבורית, עבודות ביטחוניות, בניה למגורים, שימור מבנים  ועוד. חברת ההתחדשות העירונית הוקמה לפני כעשור ופעילה בעיקר בעיר תל אביב. החברה שהינה יזמית ומבצעת מקדמת פרויקטים בהיקפים של למעלה מ-2500 יח"ד וכבר מסרה ואכלסה עשרות פרויקטים בתל אביב.

ההשקעה של קרן קומיוניטי ביעז הינה ההשקעה המשמעותית ביותר של הקרן בתחום הנדל"ן הישראלי. קרן קומיוניטי משקיעה במניות ובאגרות חוב של חברות פרטיות מתחום הנדל"ן, הטכנולוגיה, הטלקום והתקשורת בארה"ב ובישראל. בקרן קומיוניטי מושקעים גופי השקעות מובילים מישראל ומהעולם, כגון בנק לאומי, חברת הביטוח הפניקס, בית ההשקעות IBI, מור השקעות ועוד.
העסקה יצאה לפועל לאחר תקופה ממושכת בה יעז קיבלה הצעות השקעה רבות מטעם חברות בולטות בענף הנדל"ן וגופי השקעות גדולים בישראל שביקשו להעמיק ולהרחיב את פעילותם בתחום ההתחדשות העירונית בתל אביב, בעקבות הפעילות הענפה של יעז בעיר תל אביב, אשר ביססה את מעמדה כחברה מובילה בתחום ההתחדשות העירונית.
 
לדברי תומר רייפמן, מנכ"ל יעז התחדשות עירונית: "ההשקעה של קרן בינלאומית וגופים מוסדיים מובילים בחברה מהווה הבעת אמון מובהקת ביכולותיה של יעז ובניסיונה בתחום ההתחדשות העירונית בתל אביב. באמצעות השותפות תהיה בחברה מעורבות פיננסית של גופים מוסדיים ישראלים מובילים, שתאפשר לנו להגדיל משמעותית את מסת הפרויקטים שלנו בתל אביב ומחוצה לה. החברה ממשיכה לשמור על התנהלות שמרנית ולא ממונפת כפי שהיה בעבר. ההשקעה תסייע להמשיך להוביל את תחום ההתחדשות העירונית בתל אביב וכן התפתחות לערים נוספות, אשר בהן כבר החלה יעז לפעול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה