רכב

זה הסכום שיצרנית הרכב הסינית תשקיע בקרן השקעות חדשה

יצרנית הרכב הסינית, XPeng, הודיעה שהיא מובילה השקעה בקרן חדשה בגובה 200 מיליון דולר, המתמקדת במתן גיבוי כלי רכב חשמליים וחברות סטארט-אפ הקשורות ב-"טכנולוגיות חזיתיות". המנכ"ל, בינג יואן: "כלכלת פחמן נמוכה ופיתוח מונע טכנולוגיה הן מגמות ההשקעה שנמצאות תחת קונצנזוס"
מערכת ice | 
XPeng (צילום ויקיפדיה)
יצרנית הרכב הסינית, XPeng, הודיעה היום (חמישי) שהיא מובילה השקעה בקרן חדשה בגובה 200 מיליון דולר, המתמקדת במתן גיבוי כלי רכב חשמליים וחברות סטארט-אפ הקשורות ב-"טכנולוגיות חזיתיות".
הקרן, הנקראת 'רוקטס קאפיטל', מונה גם מספר חברות הון סיכון בעלות פרופיל גבוה בין המשקיעים כולל IDG Capital, eGarden, Sequoia China, 5Y Capital ו-GGV Capital.
רוקטס קאפיטל תתמקד ב"השקעות בשלבי מיזמים וצמיחה בשרשרת הערך של תעשיית רכבים חשמליים חכמים, אנרגיה נקייה ותחומי טכנולוגיה מתקדמים". XPeng לא הרחיבה על מה תכלול "טכנולוגיית חזית", אבל ממשלת סין זיהתה כמה תחומים שנכללים תחת אותה קטגוריה, כולל בינה מלאכותית ומוליכים למחצה.
הקרן האחרונה מגיעה בתקופה בה תעשיית הרכב החשמלי צפויה להמשיך בצמיחתה. חברת מחקרי השוק גרטנר צופה ש-6 מיליון מכוניות חשמליות יישלחו השנה לעומת 4 מיליון ב-2021. עם זאת, השווקים הפיננסיים הגלובליים ראו גם תנודתיות גדולה עם מניות טכנולוגיה, בדגש על מניות טכנולוגיה סיניות שזכו לפגיעה, אם כי הם ביצעו קאמבק ביומיים האחרונים.
בינג יואן, מנכ"ל שותף ברוקטס קאפיטל, אמר כי הקמת הקרן היא "עדות לכך שבתעשיית ההשקעות המתפתחת כל הזמן, כלכלת פחמן נמוכה ופיתוח מונע טכנולוגיה הן מגמות ההשקעה שנמצאות תחת קונצנזוס".
רוקטס קפאיטל תפעל באופן עצמאי מ-XPeng. חברת הרכב החשמלי אמרה שהקרן תמנף את "המומחיות והמשאבים בתעשייה" של XPeng ו"תחדיר חדשנות טכנולוגית". הקרן כבר "התקשרה בהסכמים" להשקעה בחברות, כך מסרה XPeng, מבלי לחשוף שמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה