השוק

החברה הגדולה ביותר בסין תחטוף קנס חסר תקדים

מקורות בסין אומרים שהמתחרה המקומית של וואטסאפ, פייסבוק, נטפליקס וספוטיפיי נתפסה מפרה חוקים מקומיים, וצפויה לעמוד בפני אחד הקנסות הגדולים שהטילה המדינה אי פעם
יאיר מור |  1
מסחר בסין (צילום vecteezy)
בייג'ינג ממשיכה במתקפה ההולכת ומחמירה שלה נגד ענקיות הטכנולוגיה הסיניות: מקורות בממשל הסיני אמרו לעיתון וול-סטריט ג'ורנל כי בקרוב יוכרז קנס עצום נגד Tencent, שעשוי להיות הגבוה ביותר שהוטל בסין אי פעם.
טנסנט היא חברת ההייטק בעלת השווי הגבוה ביותר בסין, וה-12 בעולם – שוויה נע סביב חצי טריליון דולר, אם כי בחודשים האחרונים הוא צנח לכ-450 מיליארד בלבד. החברה מחזיקה במניות של עשרות חברות משחקים, וחלק מכובד מרשימת המשחקים הפופולאריים בעולם שייכים לה, לפחות באופן חלקי. אך מה שסיבך אותה בקנס הנוכחי הוא שירות אחר שלה – WeChat, המתחרה הסינית של וואטסאפ.
WeChat היא אחת האפליקציות הוותיקות בתחום, ומתגאה בקהל משתמשים עצום של 1.26 מיליארד פעילים בכל חודש. במהלך השנים היא צמחה לא רק במספר המשתמשים, אלא גם בסוגי הישרותים שהיא מציעה בתוך הצ'ט – מרשת חברתית, דרך שירות מוזיקה ועד שירות תשלומים בשם WeChat Pay. האחרון הוא זה שהביא לתסבוכת הנוכחית.
 
לפי המקורות, בסוף השנה שעברה פתחה סין "בדיקה שגרתית" בנוגע להתנהלות שירות התשלומים של טנסנט, המאפשר למשתמשים לשלוח כסף אחד לשני באמצעות הודעות בצ'ט. את המלים "בדיקה שגרתית" יש לקחת בערבון מוגבל וציניות לא מעטים, מפני שלממשל הסיני יש נטייה למצוא בכל "בדיקה" כזו חריגות אדירות מחוקים, שלעתים קרובות כלל לא היו קיימים בעת תחילת ה"בדיקה", ולהטיל על החברות קנסות ענקיים תוך איומים בצעדים ממשלתיים על כל דבר שהממשל מחליט באותו רגע להפוך לפלילי.
במקרה של WeChat Pay, מצאו נציגי המפלגה הקומוניסטית שהשירות הפר את חוקי מניעת הלבנת הכספים, לא ציית לכללי הגילוי הנאות ללקוחות פרטיים ועסקיים, המחייבים אותו לאמת את זהותם של כל אדם או חברה ולבדוק את מקור הכסף שבו הם משתמשים כדי להעביר תשלומים לאחרים, ואף אפשר הימורים. לכן, המליץ הבנק המרכזי של סין להטיל על החברה קנס עצום – ככל הנראה בגובה של לכל הפחות כמה מאות מיליוני יואן.
טנסנט כבר ספגה מהממשל כמה מכות בשנתיים האחרונות, כחלק מהניסיון לקחת שליטה על תעשיית הטכנולוגיה שהתפתחה במדינה. עם זאת, עד כה היא ספגה קנסות "קלים" יחסית, של פחות מ-10 מיליון יואן בכל פעם. כעת, היא עלולה לחטוף קנס של פי 100 מזה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קנס של מיליארד $ חחחחייי
    גבי 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה ששוה 500 מיליארד חוטפת קנס של מיליארד.זה כאילו יש לי בכיס 500 שח ומישהו גונב לי שקל אחד.חחחחייייי
    סגור