השוק

סין שוב מתנכלת לחברה הגדולה ביותר במדינה

הממשל הודיע על הטלת עונש על החברה החולשת כמעט לחלוטין על תחום הרשתות החברתיות בסין ועל תחום המשחקים העולמי. ואיך הגיבה החברה להחלטה?
יאיר מור | 
מגדלים בסין (צילום Reporterfy Media, יוטיוב)
מהדקת את חגורת הפיקוח: סין הודיעה בסוף השבוע כי החליטה להטיל קנס כספי על Tencent, בשל מה שהוגדר כ"התנהלות פסולה".
ענף שנז'ן של המנהל המדינתי למטבע חוץ בסין (SAFE) הצהיר ביום שישי כי הוא מטיל על טנסנט לשלם קנס בגובה 2.78 מיליון יואן, שהם קרוב לחצי מיליון דולר. הסיבה: שירות התשלומים של החברה, TenPay, עבר לדברי המנהל, המשמש כמפקח הממשלתי למסחר במטבעות חוץ, על החוק למסחר במטבעות חוץ, בכך שסחר בהם באופנים רחבים יותר מכפי שניתן לו רישיון לסחור בהם. המנהל הוסיף כי שלח לחברה מספר אזהרות לפני הטלת הקנס, וכי מעבר לתשלום הקנס, הוא גם מתכוון להחרים "רווחים בלתי חוקיים" שעשתה החברה באמצעות מסחר במטבעות חוץ מעבר למה שהותר לה.
החברה הודתה בתגובה לסוכנות הידיעות רויטרס כי המנהל אכן הזהיר אותה, אך טוענת כי "בתגובה לבעיות שנמצאו במהלך בחינה שגרתית ב-2019-2020, TenPay ניסחה מייד תוכנית שיפור ויישמה אותה פריט אחרי פריט, וכעת השלימה את המענה לכולן". למרות שלטענתה היא כבר טיפלה בכל הבעיות עוד לפני הטלת הקנס, היא לא אמרה כי תערער עליו, ואף הדגישה כי "תגביר את הציות לכללים".
טנסנט היא החברה הסינית הגדולה ביותר הנסחרת בבורסות, ושווי השוק שלה קרוב ל-600 מיליארד דולר. היא מפעילה את אפליקציות התקשורת והרשתות החברתיות הגדולות ביותר בסין, ורוב המשחקים הפופולאריים בעולם שייכים לה לפחות חלקית, ביניהם להיטים כמו פורטנייט ו-PUBG.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה