השוק

דירוג מניות הביטוח: איך הצליחה כלל להכות את התעשייה

בתחום הביטוח הכל ידוע, ההפסדים מביטוח כללי, הירידות בבורסה שישחקו את דמי הניהול באפיקים הפנסיונים ומעל הכל, הירידות בבורסה שוחקות את תיק הנוסטרו האימתני של התעשייה; אז איך בכל זאת כלל ביטוח הצליחה להכות את התעשייה?
ניצן כהן | 
חברות ביטוח (צילום ויקיפדיה)
חודש יוני היה חודש קשוח בשווקים הפיננסיים ותחום הביטוח שחשוף מאוד לשווקים חטף, ועוד איך חטף. אבל בכל זאת הייתה זו כלל ביטוח שהצליחה להציג תשואה חיובית. והיא היחידה שהצליחה להכות את התעשייה בחודש יוני. זה הדירוג המלא.
נסביר לרגע את מבנה ההכנסות של חברת ביטוח: באופן עקרוני יש את פעילות הליבה - פעילות הביטוח. היא סובלת השנה מהפסדים שנובעים מתימחור לא נכון של הפוליסות.
 
מה זה אומר? באופן עקרוני תעריפי הביטוח לא עלו השנה ולמעשה כמעט ולא עלו מאז הסגרים הגדולים של 2020. וזה אומר שאנשים חזרו לעבודה ולפעילות מלאה, עשו יותר תאונות, נגנבו יותר רכבים, הלכו יותר לרופאים פרטיים והפעילו את הביטוח הפרטי וכן הלאה. זה למעשה היה צריך לקבל ביטוי במחירי הפוליסות, זה לא קרה והמשמעות המיידית - פגיעה ברווחים מתחום הביטוח הקלאסי.
רגל נוספת של רווחים בחברות הביטוח נמצאת בדמי הניהול מהחסכונות. כלומר, כשאתם מפקידים כל חודש לקרן הפנסיה שלכם וזו בתורה מניבה רווחים הרי שדמי הניהול שחברת הביטוח גובה הם נגזרת שלהם ההפקדות והרווחים (אחוז מסוים מההפקדה ואחוז מסוים מהיתרה שהיא נגזרת של הפקדות ורווחים). 
ההפקדות לא נפגעו הרי הכלכלה הישראלית נמצאת בתעסוקה מלאה ולכן המשמעות שכולם עובדים וכולם מפקידים לפנסיה. מה שנפל כאן זה החלק של הרווחים שמניבות הקרנות וכאן הירידות בשוק ההון הסבו הפסדים ומכאן שההכנסות של חברות הביטוח מדני ניהול יורדות.
רגל שלישית היא רגל הנוסטרו. בדומה לבנקים חברות הביטוח משקיעות את ההון שלהן באפיקים שאמורים להשיא תשואה. זה לא קרה השנה (ירידות בבורסות וכן הלאה) ולא רק זה אלא שתיקי הנוסטרו אף הפסידו כסף וגם זה פוגע בחברות הביטוח.
אם כן, איך קרה שכלל ביטוח הצליחה להניב תשואה חיובית למשקיעים? כאן עומד מעל הכל עסקת רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX שמלמדת איך בימים כאלה, ליצור רגל הכנסות נוספת של חברת כרטיסי אשראי רווחית, היא מצויינת.
עזר לכלל ביטוח גם שינוי קל של מתווה עסקת MAX שמרווח את התשלומים ומתאים אותם למצב שיתרחש בפועל במעלה הדרך וזה אמור להפיס את דעתו של בעל המניות הלעומתי - אלפרד אקירוב.
במקום השני בחודש יוני נמצאת מניית מנורה מבטחים (ירדה ב-2% בלבד) שהיא אחת השחקניות הגדולות בשוק הפנסיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה