השוק

עסקת הענק מיקרוסופט תחת חקירה: האם תבוטל?

רשות התחרות בבריטניה הודיעה כי החלה לחקור את עסקת הרכישה של ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן-בליזארד על ידי מיקרוסופט תמורת סכום חסר תקדים של כמעט 70 מיליארד דולר. זו הפעם השנייה תוך שנה שהבריטים מנסים לעצור עסקה היסטרית בהייטק

יאיר מור | 
מיקרוסופט בוערת (צילום Magma Images)
רשות התחרות והשווקים הבריטית (CMA) הודיעה אחר הצהריים (רביעי) על פתיחת חקירה בקשר לרכישת הענק שנחתמה בתחילת השנה בין מיקרוסופט לאקטיוויז'ן בליזארד – הודעה שעשויה להוות סמן ראשון לעיכובים בדרך להשלמת העסקה, ואולי אף לביטולה.
לדברי הרשות, "כמו בכל בדיקת מיזוג, חקירה זו תביא בחשבון האם העסקה עלולה לפגוע בתחרות ולהוביל לתוצאות גרועות יותר עבור צרכנים – לדוגמא, באמצעות מחירים גבוהים יותר, איכות נמוכה יותר, או פחות אפשרויות בחירה. הרשות מקדמת בברכה נקודות מבט בקשר לעסקה מטעם גורמים שלישיים בעלי עניין". אם הרשות תחליט שהעסקה אכן מסכנת את התחרות, ביכולתה להציב בפני החברות תנאים להשלמתה. אם החברות לא יאהבו את אותם תנאים, ייתכן כי תחלטנה לבטל את העסקה לחלוטין.
 
כזכור, בינואר האחרון הודיעו החברות על עסקת הרכישה הגדולה בהיסטוריה של עולם הטכנולוגיה, במסגרתה תרכוש ענקית התוכנה ושירותי הענן את אחת ממפתחות ומפיצות המשחקים הגדולות בעולם תמורת סכום אדיר בגובה של כמעט 69 מיליארד דולר. העסקה הכניסה ללחץ את המתחרה העיקרית של מיקרוסופט בתחום הגיימינג – סוני, שניסתה לרמוז שוב ושוב כי העסקה מסכנת את עתיד קונסולת הפלייסטיישן שלה, שרבים ממשחקי אקטיוויז'ן עלולים להפסיק להימכר עבורה (לפחות לפי טענתה. בפועל מיקרוסופט היא הבעלים של אולפני משחקים רבים שמוכרים משחקים לפלייסטיישן, ואינה מגבילה את המשחקים של האולפנים שלה לקונסולות אקס-בוקס בלבד, אלא אם היה קיים הסכם כזה לפני רכישת האולפן).
כעת, נראה שרשות התחרות הבריטית שמה את עסקת הענק על הכוונת. אמנם, אין לה יכולת לבטל אותה בעצמה, אך הקשיים שהיא יכולה להערים על החברות עשויים לגרום להן לוותר על העסקה. באופן דומה הצליחה אותה רשות להביא השנה לביטול הרכישה השנייה בגודלה (בזמנו, כיום כבר השלישית) בעולם ההייטק, כאשר ענקית השבבים האמריקאית Nvidia הודיעה כי היא מוותרת על רכישת חברת השבבים הבריטית ARM תמורת כ-40 מיליארד דולר בשל החקירות והקשיים שהוערמו עליה בעיקר על ידי הבריטים (אם כי חקירות מקבילות נוהלו גם באיחוד האירופי, ארה"ב וסין).
הרשות מקציבה שבועיים – עד 20 ביולי – להגשת השגות בקשר לרכישה, ומבטיחה החלטה ראשונית (שאחריה עשוי להגיע שלב נוסף לחקירה) ב-1 בספטמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה