השוק

בכיר במערכת הבנקאית: ״שליברמן יעמיד ערבות לסנקציות שניכנס אליהם״

גורמים בכירים במערכת הבנקאית זועמים הבוקר על שר האוצר, אביגדור ליברמן, שלוחץ עליהם לקחת חלק במערכת הבחירות שלו; בכיר במערכת הבנקאית: ״אם בנק ישראל לא יעצור את הדרישה הזו של ליברמן - לא ניענה לה אלא אם יעמיד ערבויות בנקאיות מתאימות״
ניצן כהן |  7
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
גורמים בכירים במערכת הבנקאית הישראלית זועמים על שר האוצר אביגדור ליברמן שמנסה לרתום אותם (שלא לומר לכפות עליהם) לקחת חלק במערכת הבחירות שלו. ליברמן זימן לאחה״צ ישיבה דחופה במטרה שהוגדרה ״למצוא פתרון לקבלת כספים מרוסיה לאנשים בישראל״.
הבכירים שראו את ליברמן מעביר מסרים מהסוג הזה בתקופה האחרונה (למעשה מאז הוכרז על הקדמת הבחירות) התעלו ממנה באלגנטיות תוך שהם מצויידים בחוות דעת משפטיות על המותר והאסור להם במסגרת משטר הסנקציות של המערב על רוסיה.
 
הגדיל ואמר בכיר באחד הבנקים הגדולים כי בנק ישראל ממלא פיו מים בכל הנוגע לסנקציות וההשפעה שלהם על המערכת הבנקאית הישראלית (יש בישראל שורה ארוכה של אנשים שמקבלים כסף מרוסיה כשלמעשה ישראל הפכה לגן עדן לאנשים שמוטלים עליהם מגבלות לאחר הפלישה לאוקראינה) ולמעשה אינו מעביר הנחיות מסודרות ומחייבות לבנקים כיצד עליהם לפעול וזה פותח פתח דק אומנם, אבל פותח לגורמים פוליטיים לבחוש בקלחת.
בכיר אחר באחד הבנקים הגדולים אמר כי הבנק שהוא מייצג לא יענה לדרישות ליברמן שיחשפו אותו ואת הבנק למשמעויות מרחיקות הלכת של הפרת משטר הסנקציות. ״ליברמן יצטרך להעמיד ערבויות בנקאיות אמיתיות אם יפעיל לחץ אגרסיבי מידי שיביא אותנו להפר את משטר הסנקציות״ אמר הבכיר.
בכיר נוסף אמר כי הוא מצפה מבנק ישראל להתערב ולעמוד על המשמר בכל הנוגע לשמירה על המערכת הבנקאית שללא ספק תיכנס למקומות לא טובים אם הלחץ של ליברמן יעבוד. ״לא נהסס לפנות ליועצת המשפטית לממשלה שתורה לליברמן לחדול מהלחץ הזה״ אמר הבכיר.
 
יש לציין כי באופן עקרוני המערכת הבנקאית מאפשרת, תחת מגבלות מחמירות ביותר, העברת כסף בסכומים קטנים ועל בסיס הומניטרי למקבלי קצבאות מרוסיה אבל זה בשוליים של הדברים ובשוליים של ההשפעה, כפי שהיא מתפרשת, במערכת הבנקאית.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    דואג לזקנים מרוסיה
    אורי 07/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עושה מיליונים מיבוא של זקנים נוצרים לישראל
    סגור
  • 6.
    ליברמן לא מתאים לתפקיד
    לינוי 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליברמן הוא כמו הרופא שיתעלל בחולים, כמו השופט שיתעלל בנשפטים, כמו העורך דין שירמה את לקוחותיו וימכור ליריבים של הלקוחות את חייהם של הלקוחות, כמו נותן שירות שיתעלל במקבלי השירות. כך שר האוצר ליברמן. מהר להעיף אותו מהתפקיד !
    סגור
  • 5.
    ליברמן
    מירב 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שילך הביתה הגיע הזמן
    סגור
  • 4.
    ליברמן
    מירב 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רוצה להרוס את הבנקים בישראל ודואג רק לרוסים בלבד. שילך הביתה בושה וחרפה
    סגור
  • 3.
    הפושע המושחת ליברמן מסוכן מפוטין
    אריק 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האיש מחסל מתנגדים גנב מושחת נוכל רק מאסר לאדם הזה
    סגור
  • 2.
    משרת של מי הוא?!
    גרושה שלא באשמתה 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שוטה משטה בכם, שוטים!!! להחזיר את השד לבקבוק ולהעיף אותו קיבינימאט
    סגור
  • 1.
    ליברמן
    אלכס 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מה ציפתם משומר ברים . שומר על החלב של החברה. מנהיגים הפכו, ללא משכנעים בדרכם אל השלטון המיוחל וליטרת הבשר החי.
    סגור