השוק

"ליברמן לוחץ על המערכת הבנקאית לעבור על החוק הבינלאומי"

שר האוצר של מדינת ישראל מבקש מהבנקים לפעול נגד המערכה הבינלאומית נגד רוסיה; בכיר במערכת הבנקאית: "אנחנו נמצאים בפיתחה של מערכת בחירות שעלולה להיות הרסנית"
ניצן כהן |  5
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליבייה פיטוסי)
כזאת עוד לא היה לנו: שר האוצר של מדינת ישראל, חברה של כבוד בקהילה הבינלאומית, מפעיל לחץ על המערכת הבנקאית לעבור על החוק הבינלאומי כשהפעם אנחנו מדברים על מערך הסנקציות שהטיל המערב על ממשלת רוסיה.
אם כן, בקליפת אגוז שר האוצר, אביגדור ליברמן, עוסק מזה תקופה בהפעלת לחץ (מתון יותר או פחות) על הבנקים לאפשר לקהל הבוחרים שלו שלדעתו נמצא בקרב יוצאי חבר המדינות ובעיקר רוסיה, כדי שאלה יאפשרו העברת כסף מרוסיה לישראל וזאת בניגוד לסנקציות הקשות והחמורות שהטיל המערב על מי שיעשה כן.
 
מיותר לציין כי אם המערכת הבנקאית תענה ללחץ של ליברמן הרי שהיא תיחשף עד לשד עצמותיה לסנקציות קשות מאוד של ארה״ב, בריטניה, גרמניה, שוויץ וכן הלאה ולמעשה כל הקהילה הבינלאומית וזה עלול להכניס את המערכת הבנקאית הישראלית למצב הרסני שהוא בלתי אפשרי בעבורה.
נזכיר כי בעבר נאלצה המערכת הבנקאית הישראלית לשלם סכומי כסף דרמטיים כי סייעה לאזרחים אמריקאים לעבור על חוקי המס והלבנת ההון המקומיים. זה היה הרסני למערכת הבנקאית המקומית עד כדי שלא הייתה לה ברירה אלא לשלם קנסות משמעותיים ולהתחייב התחייבויות שונות ומשונות למשרד המשפטים האמריקאי כדי להמשיך לפעול בחופשיות בעולם.
לא זאת אלא גם זאת, ליברמן מכנס היום אחר הצהריים פגישה עם נציגים של הפיקוח על הבנקים ומנכ״לי הבנקים כדי ״למצוא פתרון״ לאפשרות לאפשר העברת כסף מרוסיה לישראל למרות ובניגוד לסנקציות של המערב ולסכן את המערכת הבנקאית הישראלית ומכאן את הציבוריות הישראלית.
 
גורם בנקאי בכיר אמר היום ל-ice כי הפעולה של שר האוצר שמה את הכלכלה הישראלית כולה במקום שאסור לה להיות - הקאה מהקהילייה הבינלאומית ולמעשה ״אנחנו נמצאים בפיתחה של מערכת בחירות שעלולה להתגלות הרסנית לא רק לדמוקרטיה הישראלית אלא גם לכלכלה המקומית״ אמר הבכיר שלא הצליח למצוא תקדים למצב כזה ששר האוצר של מדינת ישראל מבקש מהמערכת הבנקאית להפר את החוק הבינלאומי - לכאורה, כן לכאורה ובכל ההסתייגויות המקובלות.
כאן המקום לציין כי העברת כסף מרוסיה למערב אסורה בהתאם למשטר הסנקציות וקשה לראות כיצד המערכת הבנקאית תסכן את עצמה ותענה ללחץ פוליטי מסוג זה מבלי להיחשב שהיא מפרה את הסנקציות הבינלאומיות. עוד יש לציין כי נושא העברות כסף מרוסיה גם לאזרחים תמימים אינו פשוט כלל ועיקר תחת משטר הסנקציות של המערב וקשה לראות כיצד ישראל תשתלב בסערה המתרגשת לפיתחה.
מליברמן נמסר בתגובה כי: ״העברת הכספים המדוברת הינה ממוסדות לאזרחים שאינם תחת סנקציות".
תגובת בנק ישראל: "המפקח על הבנקים ייפגש היום בנושא זה עם שר האוצר וראשי המערכת הבנקאית, ויציג את עמדת הפיקוח בסוגייה. אין אנו מתייחסים לתוכן של פגישה מקצועית".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שרי ממשלה פועלים להפרת חוק?
    מיכאל 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האים שר האוצר של מדינת ישראל מפעיל לחץ על הבנקים בישראל כדי שיפעלו בניגוד לחוק הבינלאומי ??? קודם זה היה גנץ ???? ,,, כשהתפרסם שהוא פועל בניגוד לחוק ירושלים,,, ומוסר לכאורה שטחי יהודים הרשומים בטאבו לפלסטינים כדי שיוכלו לבנות שם בתים. ובכך גורם לניתוק גוש עציון ואריאל ומופר הרצף הטריטוריאלי הישראלי. האים יתכן ששרי ממשלה פועלים כל אחד באופן עצמאי ומשנים סדרי עולם וזאת ללא החלטת ממשלה ???
    סגור
  • 3.
    ממשלת הריפוי חחחחחח (ל"ת)
    משה שלום 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 2.
    אדיוט
    איף 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עוד יפיל את כולנו בגלל האינטרסים שלו. מתי יגיע היום בו יהיה פוליטיקאי שבאמת אכפת לו מהעם שלו…
    סגור
  • 1.
    לא שמעו על קריפטו? יכולים להעביר מיידית מרוסיה לישראל כ (ל"ת)
    אריאל פ 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • פוטין אסר את השימוש בקריפטו (ל"ת)
    אריה 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור