השוק

יומיים אחרי קריסת בנק סיליקון ואלי: בנק שני קורס

האם אנחנו בדרך לגל קריסות של בנקים? יומיים אחרי קריסת בנק סיליקון ואלי, בנק סיגניצ'ר מניו יורק, שהוקם על ידי בנק הפועלים, נסגר. בינתיים הממשל האמריקאי אישר כספם של לקוחות SVB יקבלו את כספם
מערכת ice | 
הבנק האמריקאי סיליקון וואלי (צילום שאטרסטוק)
יומיים אחרי קריסתו סיליקון ואלי, הרגולטורים בארה"ב הודיעו אמש (ראשון) על השתלטות על פיקדונות של בנק סיגניצ'ר מניו יורק. ההחלטה התקבלה לאחר שבחמשת הימים האחרונים מניית סיגניצ'ר צנחה ב-40%.
בהודעה על סגירת הבנק נמסר כי הגורמים הרלוונטיים – משרד האוצר האמריקאי, הבנק המרכזי של ארה"ב והתאגיד הפדרלי בארה"ב לביטוח פיקדונות – "נוקטים בפעולה דומה לצמצום סיכונים" ו"את ההפסדים לא יישאו משלמי המיסים". על פי אותם גורמים, בעלי המניות של בנק סיגניצ'ר ובנק סיליקון ואלי לא יהיו מוגנים.
 
ניתן להניח שקריסת סיגניצ'ר הינה קשורה לקריסת בנק סיליקון ואלי. לאחר קריסת סיליקון ואלי לקוחות רבים מיהרו להוציא את פיקדונותיהם בסיגניצ'ר, אחד הבנקים המרכזיים בתעשיית מטבעות הקריפטו.
בנק סיגניצ'ר הוקם בשנת 2001 על ידי בנק הפועלים והבנק יועד בעיקר ליהודים עשירים בניו יורק. בשנת 2005 בנק הפועלים מכר את כל אחזקותיו בו. נכון לחודש דצמבר לבנק היו נכסים בשווי כולל של 110 מיליארד דולר ו-88 מיליארד דולר בהפקדות.
ממשל ביידן החליט להחזיר את כספם של לקוחות בנק סיליקון ואלי, לא ידוע אם גורל לקוחות סיגניצ'ר יהיה זהה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה