רכילות עסקית

היסטוריה: סיליקון ואלי קרס לאחר עדכון דירוגו על ידי מודי'ס

בנק סיליקון ואלי עשה היסטוריה והפך לבנק האמריקאי - גלובלי הראשון שקרס מאז ליהמן ברדרס. הקריסה היא תוצאה של הקטנת הדירוג על ידי מודי'ס ונהירת יזמי ההייטק לבנק על מנת להוציא את כספם
מערכת ice |  1
הפסדים (צילום shutterstock)
בנק סיליקון ואלי עשה היסטוריה כאשר הפך לבנק האמריקאי - גלובלי הראשון שקרס מאז התמוטטות ליהמן ברדרס בשנת 2008. הבנק, שירת אלפי חברות בארץ ובעולם והייתה לו תרומה משמעותית במימון התעשייה עתירת הסיכונים שאף בנק לפני לא הסכים לממן.
מאז תחילת פעילותו בארץ, הצטרפו בנקים גדולים למימון התעשייה עתירת הסיכון כמו: פועלים הייטק, דיסקונטק ולאומיטק. הבנק קרס לאחר צבירת הפסדים מעליות הריבית על אגרות החוב שקנה. בנוסף, היקף הפיקדונות של הלקוח הכי גדול שלו, חברות ההייטק, קטן משמעותית עקב צמצום הגיוסים בהייטק.
 
לאחר שסוכנות הדירוג מודי'ס הקטינה את דירוג הבנק, מניית הבנק קרסה בכ- 80%. יזמי ההייטק מיהרו להוציא את הכסף מהבנק עקב קריסת המניות וזה היה האות לקריסת הבנק. סיליקון ואלי הפך בארבעים שנות קיומו לנותן השירות העיקרי לחברות ההייטק בארץ וכחלק מהשירות שלו שירת אלפי לקוחות, בארץ ובחו"ל. סיהבנק ניסה לשרוד כאשר הציע תוכנית שיקום שבמסגרתה הציע הנפקת מניות בסכום העומד על כ- 2.25 מיליארד דולר אך הצעה זו לא בוצעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הייטקסטים קדימה, להעביר את כספכם לארה"ב
    סשא 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין כמה הייטקיסטים ישראלים תקועים בבנק הזה
    סגור