השוק

רותם אנרגיה: היעילות האנרגטית של המתקן החדש - 88%

מהדו"חות של רותם אנרגיה עולה כי החברה קרובה מאוד לסיום התסקיר על מתקן הטיפול בפסולת של החברה; על התסקיר עבדו כ-15 יועצים והוא צפוי לצמצם משמעותית את היקפי הפליטות, והיעילות האנרגטית שלו תעמוד על 88%
ניצן כהן |  1
בורסה (צילום vecteezy)
רותם אנרגיה מחצבים (רא"מ) פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה ומהם עולה, מעבר למספרים, כי החברה קרובה מאוד לסיום עבודות התסקיר, לקראת התחלת העבודה במתקן החדש שלה.
מהדו"חות של השותפות עולה כי הכנת התסקיר נמשכה כשנה וחצי, בשל יישום קפדני של ההנחיות שניתנו לה (לפי הדו"ח ההנחיות היו מעמיקות ונרחבות וכללו גם יישום מודלים מורכבים בנושאים מסוימים). לצורכי הפקת התסקיר התקשרה רא"מ עם כ-15 יועצים מומחים מהארץ ומחו"ל והשקיעה זמן ומשאבים לצורך ביצועו.
ממצאי התסקיר עולה תמונה מעודדת, לפיה פרויקט רא"מ במישור רותם, למחזור והשבת אנרגייה מפסולת פלסטיק בסיוע פצלי שמן, יתרום לצמצום פליטות CO2 ולצמצום פליטות מזהמים (בין היתר, כתוצאה מטיפול בכ- 20% מפסולת הפלסטיק השנתית בישראל, מניצול כל תוצרי הלוואי של התהליך והפיכתם למומרים בעלי ביקוש – Waste to Resource). רא"מ ציינה כי היעילות האנרגטית של המתקן תעמוד על כ- 88%, מהגבוהים בתעשייה.    
 
נזכיר כי בחודש ינואר 2022 גייסה רא"מ כ-1.5 מיליון שקל בהנפקה פרטית לנורת'ווד Pty האוסטרלית, ובחודש אוגוסט גייסה כהלוואה המירה בסך כ-1.7 מיליון שקל (0.5 מיליון דולר). בחודש דצמבר 2022 החליטה רא"מ על מספר צעדים פיננסים, ובהם איחוד הון, הנפקת 2.35 מיליון אופציות בדרך זכויות (למימוש עד ה- 30.4 תמורת תוספת מימוש בסך 2.9674) ועל המרת ההלוואה שניתנה על ידי Pty ליחידות השתתפות.
רא"מ תפעל להנפקה נוספת של כתבי אופציה בדרך של זכויות, לאחר ה-30.4 (תום תקופה האופציה שהונפקה כבר) כשתוספת המימוש תקבע ביחס למחיר השוק של היחידות. בחודש ינואר 2023 נורת'ווד Pty מימשה כל האופציות שהונפקה לה במסגרת הנפקת הזכויות האמורה, והעבירה תוספת מימוש בסך כ-2 מיליון שקל לשותפות.
רא"מ מדווחת עוד כי נורתוו'ד Pty התחייבה להמשיך לתמוך בקידום הפרויקט, וכי חתמה על מכתב תמיכה לפיו היא מתחייבת להשקיע סכום של עד כ-1.2 מיליון דולר בשנה הקרובה, ככל ויידרש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תפוי או צפוי? מה עם קצת הגהה?
    סרחיו 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    " על התסקיר עבדו 15 יועצים והוא תפוי לצמצם"
    סגור