השוק

אילון מאסק מפתיע: ספייסX הכניסה 1.5 מיליארד דולר ברבעון

דיווחים חדשים מעבר לים מעידים כי חברת החלל של אילון מאסק, ספייסX, סוף-סוף החלה לייצר רווחים. אף שלא אישרה זאת רשמית, דוח הרבעון של החברה העיד לכאורה כי עשתה רווח של 55 מיליון דולר תודות להכנסה של 1.5 מיליארד דולר ברבעון אחד
מערכת ice | 
אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX (צילום shutterstock, יוטיוב/ insider News)
לאילון מאסק מספר חברות, אך זו שעושה הכי פחות רעש בחודשים באחרונים היא כנראה בין הרווחיות ביותר. לפי הוול סטריט ג'ורנל, דוח הרבעון של חברת ספייסX מעיד כי החברה סוף-סוף החלה לעשות רווח.
לפי הפרסום, החברה עשתה רווח של 55 מיליון דולר בזכות הכנסה של 1.5 מיליארד דולר בחודשים ינואר-מרץ. עם זאת, יש לציין כי דוחות החברה אינם פומביים ועל כן הדיווח לא אושר או הוכחש על ידה. ההערכה היא כי שווי החברה עומד על כ-150 מיליארד דולר, בהתבסס על מכירה משנית של מניות ב-81 דולר למניה.
נזכיר כי בשנת 2022 החברה של מאסק רשמה הפסד של 559 מיליון דולר, אחרי שרשמה הכנסות בסך 4.6 מיליארד דולר. משמע, החברה הצליחה לצמצם כמעט בחצי את ההפסדים שלה, אך הכפילה את מה שהרוויחה בשנת 2021.
מנגד, לפי CNBC, החברה מוציאה לא מעט כספים כדי לקדם את הפרויקטים היוקרתיים שלה. למשל, בשנה שעברה החברה הוציאה 5.2 מיליארד דולר - זינוק מ-3.3 מיליארד דולר בשנה שלפני כן. כמו כן, המכירות של ספייסX הן קצת תעלומה. החברה משגרת רקטות למעשה מדי שבוע. חלקן מייצרות הכנסות דרך צד שלישי, וחלקן לוקחות את לווייני SpaceX Starlink למסלולם מעל האטמוספירה.

לפני כחודש מנייתה של החברה עלתה בדירוג שווי חברות התעופה, החלל והביטחון. מנייתה הפכה ליקרה ביותר במגזר בעולם המערבי וכך הצליחה לעקוף ענקיות כמו בואינג וריית'יאון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה