השוק

כלל ביטוח יצאה למיחזור חוב - המוסדיים הסתערו על ההנפקה

כלל ביטוח הנפיקה השלימה הלילה את השלב המוסדי בהנפקת סדרת אג"ח חדשה שאמורה למחזר חוב קיים; למרות הריבית הנמוכה (יחסית) המוסדיים הסתערו על ההנפקה וכלל ביטוח הכפילה את היקף הגיוס
ניצן כהן | 
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח (צילום סיון פרג', shutterstock, וידאו הד)
כלל ביטוח השלימה הלילה את השלב המוסדי בהנפקה של סדרת אג"ח חדשה. המוסדיים שצמאים ל"סחורה טובה" הסתערו על ההנפקה והזרימו ביקושים גבוהים של כ-627 מיליון שקל, סכום הגבוה יותר מפי 2 מהסכום המקורי שביקשה כלל לגייס.
דירקטוריון כלל החזקות נענה לביקושים והחליט להגדיל את הגיוס ל-398 מיליון שקל, זאת בשיעור ריבית אפקטיבית של 5.18% בכפוף לקבלת דירוג. את העסקה הובילה דיסקונט קפיטל חיתום.
 
יורם נוה מנכ"ל כלל החזקות עסקי ביטוח: ״אני שמח מאוד על הביקושים הגבוהים. גיוס  זה, בריבית נמוכה ביחס לתנאי השוק, מהווה הבעת אמון גדולה נוספת של שוק ההון בכלל החזקות. גיוס זה יאפשר לנו להחליף חוב קיים ב CIMAX, להקטין את הוצאות המימון של הקבוצה, לשפר את הרווחיות תוך חיזוק האיתנות הפיננסית של הקבוצה".
צריך לזכור שבשלב הזה של החיים הכלכליים בישראל (ובעולם) שם המשחק הוא לצמצם את הוצאות המימון בגלל הריביות הגבוהות וכאן היכולת של הפירמות מוגבלת בעיקר כי בצד השני של המטבע יושבים המשקיעים שרוצים למקסם את הרווחים שלהם בעידן של ריביות גבוהות.
את הסתירה הזו ניתן ליישב באחת משתי דרכים: הדרך הראשונה היא כשמדובר בחברה טובה עם יכולת גבוהה לשרת את החוב - הרי שניתן יהיה להסתפק בתשואות נמוכות יותר ולסווג את ההשקעה הזו כהשקעה בסיכון נמוך (בערך מה שקורה עם אג"ח בסגנון של מה שהנפיקה הלילה כלל ביטוח).
האופציה השנייה היא לדרוש ריבית גבוהה יותר ואז או שצריך להפנות את המשאבים להשקעה בחברות פחות טובות או להסתכן בכך שחברות טובות מהסוג של כלל ביטוח פשוט לא ייקחו את הכסף.
כך או אחרת, הריבית שסגרה הסדרה החדשה של כלל הלילה סבירה מאוד והיא משקפת  את מצבה הטוב של החברה והפוטנציאל הגדול שיש בה אחרי השלמת רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה