השוק

יוליוס בר: "המכירות המקוונות בארה"ב בתקופת החגים התעלו על הציפיות"

דייוויד אלכסנדר מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר, מפרסם כי המכירות המקוונות בארה"ב בתקופת החגים התעלו על הציפיות והפתיעו לטובה. למרות זאת, מגמות מתחת לפני השטח מראות שלקמעונאים האמריקאים יש ממה לדאוג
מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock)
דייוויד אלכסנדר מאייר כלכלן בבנק העושר יוליוס בר חושף מידע על מצב המכירות במקוונות. בזמן שאנחנו מחכים לנתוני מכירות הסייבר מאנדיי, ניתן כבר לראות עלייה בהיקף המכירות המקוונות בתקופת החגים, שהתעלו על כלל הציפיות. על פי ניתוחים שונים, המכירות המקוונות צמחו ב-7.5% עד 9% בהשוואה לשנה שעברה.
למרות שהמבצעים מדרבנים את הקניות המקוונות, ההנחות היו בהתאם למה שראינו ב-2022 ועומדות על 27% בממוצע. המספרים הללו היוו הפתעה חיובית קטנה ועשויים להצביע על אפסייד בציפיות הרווח לקמעונאים. למרות המספרים המעודדים, המגמות מתחת לפני השטח הן מורכבות יותר.
למרות שתחום הקמעונאות התמודד השנה עם תמונת מאקרו חיובית יותר ככלל בהשוואה לשנה שעברה, הקמעונאים נאלצים להתמודד עם לא מעט אתגרים כגון תחרות גבוהה יותר ומבצעים קיצוניים יותר. בקצרה, אנו מאמינים שהתקופה הנוכחית נוטה יותר לטובת הצרכנים מאשר לטובת הקמעונאים. הרושם הראשון שלנו בנתונים הוא שסך המכירות המקוונות התעלו על הציפיות וממשיכות במגמה יציבה כלפי מעלה.
על פי נתוני Adobe Analytics, המכירות המקוונות בארה"ב צמחו ב-7.5% משנה לשנה ל-9.8 מיליארד דולר בבלאק פריידי (לצורך השוואה, הצמיחה עמדה על-2.3% ב-2022), והתעלו מעל ציפיות הצמיחה של 4.8%  לעונת החגים המלאה בארה"ב (מנובמבר עד דצמבר).
מדובר בקפיצה של ממש אל מול התחזיות עבור מכירות הקמעונאים. ההערכות של Salesforce ומאסטרקארד תואמות את אלו של Adobe, כאשר הנתוני הצמיחה במכירות המקוונות עומדים על ב-9% ו-8.5%, בהתאמה, במהלך הבלאק פריידי.
חשוב לציין שייתכן ונראה עלייה אפילו חדה יותר בנתוני המכירות בהתחשב בכך שהסייבר מאנדיי צפוי להסתכם בלפחות 12 מיליארד דולר של מכירות, עלייה של 6.1% לעומת השנה שעברה. המבצעים הניעו את המכירות כרגיל, אך סך ההנחות היה קבוע בהשוואה ל-2022, ועמד על 27% לפי Salesforce ובין 17%-28% לפי Adobe Analytics.
עם זאת, בעוד המספרים בשורה העליונה מעודדים, מתחת לפני השטח ישנן מגמות שעשויות להדאיג את הקמעונאים האמריקאים. בגזרת התחרות המוגברת למשל, ניתן היה לראות שחקנים סיניים שהציעו הנחות של עד 90% כמו גם משלוח חינם על המוצרים. רק עונת הרווחים הבאה תספר לנו מי הם המנצחים והמפסידים בנתח השוק נטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה