השוק

הסעיפים נחשפים: תקציב התוכנית הלאומית לבריאות הנפש - 2 מיליארד שקל

במהלך דיון בוועדת הבריאות של הכנסת, הכריז מנכ"ל המשרד על הקמת כ-100 בתים מאזנים ברחבי ישראל. המטרה: למנוע אשפוז פסיכיאטרי של מטופלים במשבר נפשי חריף. בנוסף, יורחבו מרכזי החוסן ושכרם של הפסיכולוגים יגדל. פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית תקף: "התוכנית תרסק את המערכת הקיימת"
מערכת ice | 
יוני משריקי (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית התייחס לדיון שהתנהל היום (רביעי) בוועדת הבריאות ועסק בתקצוב התוכנית הלאומית לחוסן ובריאות נפשית בישראל. מטעם הפורום נמסר: "התוכנית כוללת מענקים חד פעמיים, הפרטת שירותי הפסיכולוגיה, והצפת המערכת בכ"א בלתי מיומן". 
משרד הבריאות יקים 25 בתים-מאזנים כל שנה, למשך ארבע שנים, כך נחשף היום בוועדת הבריאות במסגרת חשיפת התוכנית הלאומית לחוסן ובריאות נפשית. בתים מאזנים נועדו למנוע אשפוז פסיכיאטרי של מטופלים במשבר נפשי חריף, תוך מתן טיפול נרחב יותר מהניתן במרפאות-יום. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) סיפר בישיבה על מו"מ שהוא מנהל עם משרד הבריאות להסדרת מקצועות מטפלי-נפש נוספים כמטפלים באומנות והבעה, ודרש לדעת עד כמה ניצלו קופות החולים את התקציב שניתן להם - במסגרת הרפורמה בבריאות הנפש.
 
"לקחי טבח ה-7 באוקטובר לא נלמדו כלל", תקפו בפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה, הכשלון הנוראי של מערכת הבריאות במתן מענה פסיכולוגי לנפגעים ולציבור הכללי לאחר האסון הנפשי, לא משנה כלל את עמדת משרד הבריאות מזה שנים. הקונספציה השגויה לא משתנה". משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות הציג את התוכנית, שהיקפה 2 מיליארד שקל, שגובשה ותוקצבה בעיקר לאור הטבח והמלחמה, שמופנית בעיקר לניצולי הטבח, מגישי העזרה כזק"א, מד"א, כבאים והמשטרה, אזרחים שהגישו סיוע ונלחמו, בני משפחותיהם, אזרחים בעלי רקע נפשי וכן כלל הציבור.
עיקרי התוכנית יוזמה ופניה למי שעשוי לקבל טיפול, חיזוק הרופאים בקהילה, הקמת והרחבת מרכזי חוסן, שיפור השכר למטפלים במגזר הציבורי והעלאת התגמול למטפלים עצמאיים, שיפור השכר לפסיכולוגיים במגזר הציבורי והענקת מענקים למתמחים בפסיכאטריה, הגדלה ב-90% של מספר המתמחים והמומחים בפסיכיאטריה ופסיכיאטריה של הילד.
 
בנוסף, הגדלת המשרה של הפסיכולוגים, מענקי תמיכה למצטרף למערכת הציבורית והגדלת השכר, הוספת 200 תקנים למחלקות בשנה ושינוי מפתחות התקינה לפסיכולוגים ועו"סים. "בשעה שהציבור זקוק כמו אוויר לנשימה למערך ציבורי מטפל וראוי שיכלול אנשי מקצוע קבועים ויציבים, במקום להעלות שכרם של הפסיכולוגים בשירות הציבורי לשכר ראוי שימשוך עובדים למערכת, משרד הבריאות יוזם תכנית לריסוק השירות הפסיכולוגי הציבורי לאזרחים", סיכמו בפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה