רכילות עסקית

חלוצי ההייטק הישראלי חנכו בטכניון בניין חדש על שמם

האחים זיסאפל, ממייסדי תעשיית ההייטק בישראל סגרו מעגל וחנכו בניין על שמם בטכניון, שם רכשו את השכלתם. "המשק הישראלי סובל ממחסור חמור במהנדסים. תרמנו מתוך חזון לסייע להכשיר יותר מהנדסים צעירים"
מערכת ice | 
האחים זיסאפל (צילום יחצ)
האחים יהודה וזהר זיסאפל, מחלוצי תעשיית ההייטק בישראל, חנכו בטכניון את "הבניין ע"ש זיסאפל להנדסת חשמל ומחשבים". האחים, בוגרי הפקולטה הזו, תרמו את הקמת הבניין והגיעו לטקס המרגש שסגר עבורם מעגל. 
"נרשמנו לטכניון לפני כחמישים שנה כי זה היה בית הספר הטוב ביותר להנדסה בישראל – ובעצם גם היחיד," אמר זהר זיסאפל. "עכשיו נותר לשמר את מעמדו של הטכניון, ואנו שמחים שביכולתנו לעזור בכך." אחיו יהודה זיסאפל אמר כי "הבניין הראשון של הפקולטה, שבו למדנו, נתרם על ידי פישבך, יהודי אמריקאי, ונקרא על שמו. זו זכות גדולה עבורנו שאת בניין הפקולטה החדש תרמנו אנחנו - ישראלים שלמדו בטכניון."

טקס גזירת הסרט (צילום ניצן זהר, דוברות הטכניון)
המבנה, בן שמונה קומות ובשטח של 5,400 מ"ר, שישמש את הפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי, שקיבלו במוצאי שבת את אות הטכניון – האות היוקרתי ביותר שמעניק הטכניון על מפעל חיים. זהו המבנה השני שנושא את השם ״זיסאפל״ בטכניון, כשהראשון היה בניין המרכז לחקר מדעי הננו-טכנולוגיה שנתרם בשם הוריהם של שני האחים.
 
"המשק הישראלי סובל ממחסור חמור במהנדסים ובכוח אדם טכנולוגי," אמר יהודה זיסאפל. "תרמנו להקמת הבניין מתוך חזון שיסייע לפקולטה ולטכניון במשימתם להגדיל את מספר חברי הסגל ואת תחומי המחקר וההוראה ולהכשיר יותר מהנדסים צעירים לטובת תעשיית ההייטק בישראל." 
ההתחלה שלהם היתה בשנת 1975, כאשר הקים יהודה את "ביטקום סוכנויות", חברה פרטית צנועה שעסקה בשיווק מוצרי תקשורת. שם החברה שונה כעבור שנים ספורות ל"בינת תקשורת מחשבים" והיא הייתה הראשונה להשיק טכנולוגיות תקשורת חדשניות בשוק המקומי. באותן שנים, זהר שירת ביחידת מודיעין מסווגת בצה"ל.
 
ב-1982 החליטו שני האחים לעבור לייצור ופיתוח מוצרי תקשורת בישראל, מתוך כוונה לפנות לשוק מעבר לים. הסנונית הראשונה הייתה הקמת חברת "רד תקשורת מחשבים", החברה הראשונה והוותיקה ביותר בקבוצת רד-בינת, שייסדו האחים ואשר איחדה תחתיה בהמשך עוד ועוד חברות היי-טק עצמאיות.
לאורך השנים זכו האחים זיסאפל בפרסים רבים על פעילותם. בין היתר הוענק להם ב-1994 פרס היזמות מטעם אוניברסיטת תל אביב, ב-2005 פרס ההיי-טק הישראלי מטעם האגודה הישראלית להון סיכון, וב-2007 פרס המצוינות לניהול עסקים גלובליים, מטעם אוניברסיטת תל אביב. לשניים גם תוארי ד"ר של כבוד מהטכניון.
״בזכות העשייה רבת השנים שלכם, האחים זיסאפל, פועל כיום מרכז מחקר מתקדם ושוקק המשרת עשרות קבוצות חוקרים בטכניון ומחוצה לו, והפקולטה מבססת את מעמדה בחזית המחקר העולמית," כתב נשיא המדינה יצחק הרצוג ליהודה וזהר. נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ציין כי האחים זיהו בשלב מוקדם מאוד את חשיבותו של תחום הננו ותרמו לפיתוחו בטכניון. ״הבניין החדש יסייע לנו להמשיך ולפתח את הפקולטה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה