בריאות

שירות VIP לחרדים בקופות החולים: "זמן המתנה של יום בלבד"

פטור מגיוס, הקלות במיסים וגם - פטור מתור? זה השירות הייחודי שמוצע לחרדים בקופות החולים
מערכת ice |  1
קופות חולים (צילום ויקפדיה, יחצ, פייסבוק/מכבי)
בעוד שהציבור ממתין לתורים בקופות החולים הציבוריות שבועות ולעיתים גם חודשים, מתברר כי החרדים מקבלים שירות מיוחד; בקופות החולים בערים עם ריכוז חרדי גבוה ישנם נציגים מיוחדים המכונים "מתאמי קשרי קהילה" - שתפקידם הוא לספק תורים מהירים ולהקדים בדיקות, כך נחשף אתמול (חמישי) בתכנית חיסכון של חדשות 12.
השירות כביכול הוצע ללקוחות משלל המגזרים, ועל רקע דחיפות רפואית אך בפועל הוא פעיל בעיקר בערים עם ריכוז חרדי גבוה, כמו בני ברק וירושלים, ומסווה מהציבור הכללי. ומה הסיבה? 
כסף כמובן. קופות החולים רוצות שיצטרפו אליהן משפחות מרובות ילדים מתוך אינטרס כלכלי. במסגרת השירות של קופות מכבי ולאומית - התורים יכולים להתקצר אף להמתנה של יום אחד בלבד, זאת לפי התחקיר שערכו בתוכנית חיסכון.
לאחר פרסומי עבר הקופות התנצלו ומשרד הבריאות הבהיר שיפקח מקרוב, אבל ככל שחלף הזמן ועם פרוץ המלחמה, הקשב הציבורי פנה לנושאים אחרים והקופות החזירו את השירות האקסקולוסיבי - רק שהפעם קראו לנציגים "מובילי שירות".
ד"ר עדי ניב יגודה, מומחה למערכות בריאות, הסביר ל-N12: "קופת החולים מקבלת כסף מהמדינה בעבור כל מבוטח. כשמדובר במשפחות של חרדים, בדרך כלל משפחות מרובות נפשות, הילדים בדרך כלל נמצאים בקופת החולים שבה ההורים חברים - ולכן זה יותר כדאי כלכלית לקופות החולים לחזר אחר אותו ציבור חרדי". 
"לכולם ברור שהמשאבים במערכת הבריאות הם מוגבלים, וכשקופת חולים מעניקה לקהל מסוים הטבות - זה בהכרח בא על חשבון כולנו", הוסיף ד"ר עדי ניב יגודה. "כשנותנים תור מקוצר למישהו אחד, זה בהכרח מאריך את התור למישהו אחר שאולי היה באמת צריך את זה. ראוי שאם יש נציגי קהילה לקבוצה אחת, אזז שהדבר הזה יהיה נגיש לכלל הגוונים והקהלים באוכלוסייה".
תגובת מכבי שירותי בריאות: "מובילי השירות נועדו להנגיש שירות לאוכלוסיות שונות באופן שמותאם להן ומכבי מעסיקה אותם באופן מוסדר בהתאם להנחיות משרד הבריאות. נדגיש כי פרטיהם של כלל מובילי השירות מונגשים באתר מכבי כדי שכל מי שמעוניין יוכל להסתייע בהם. עוד נדגיש כי המוצג בכתבה אינו תואם את תכולת תפקידי מובילי השירות של מכבי והנושא ייבדק וככל שיידרש יטופל בהתאם".
תגובת לאומית שירותי בריאות: "לאומית שירותי בריאות מעניקה שירות לכלל הציבור בישראל ומתאימה אותו בהתאם לצרכים כגון עולים חדשים ומגזרים שונים. באשר להקדמת התור, כעשרים אחוזים מהתורים שנקבעים לא מתקיימים עקב אי-הופעת המטופל ואנו פועלים במגוון ערוצים על מנת לצמצם תופעה זאת. במקרה הנ"ל, אכן התבטל תור וניתן היה להקדים כפי שמתבצע עם לקוחות אחרים באופן שוטף".
ב-N12 הוסיפו כי בהמשך ייבדקו גם קופות חולים כללית ומאוחדת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הקדמת.תורים
    יעל 05/2025/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מאמינים לאף מילה של הקופות. זו הנחיה מלמעלה כמו בכל דבר שקשור לחרדים ללא חרדים אין קיום בישראל
    סגור