בריאות

גיוס של 25 מיליון שקל: האם תמצא תרופה לפרקינסון?

חברת נוירולייט המפתחת טכנולוגיה להתמודדות עם מחלות נורולוגיות, גייסה 25 מיליון דולר: "קיימת הסתברות של 30% לאבחונים שגויים"
מערכת ice | 
צוות עובדי נוירולייט (צילום יונתן בלום)

חברת "נוירולייט" (NeuraLight), המפתחת סמנים ביולוגיים (biomarkers) לניטור ומדידה של מחלות נוירולוגיות, הודיעה היום (שלישי) כי השלימה סבב גיוס הון בהיקף של 25 מיליון דולר. את הסבב הובילה חברת "Koch Disruptive Technologies" והשתתפו בו: ,Breyer Capital Samsung NEXT, VSC Ventures ושני מייסדי היוניקורן הנוירולוגי" Viz.ai", כריס מאנסי ודויד גולן. הסכום צפוי לאפשר לחברה להמשיך ולשפר את אופן עריכת הניסויים הקליניים בנוירולוגיה, ולהגדיל את סיכויי ההצלחה של טיפולים נוירולוגיים חדשים ומדויקים.
 


נוירולייט נוסדה בשנת 2021 על-ידי מיכה ברקסטון, המנכ"ל, ואדי בן עמי המשמש כמנהל טכנולגיית ראשי (CTO). אליהם הצטרף גיל שקלרסקי, כשותף מייסד מדעי. בשנה שעברה גייסה החברה 5.5 מיליון דולר בסבב סיד. בעקבות הגיוס מתכוונת החברה, לגייס עובדים נוספים במחקר, פיתוח, מדע, ונוירולוגיה, שיצטרפו ל-25 העובדים בתל אביב, אוסטין, וניו-יורק.

נוירולייט שואפת לפתור את אחד האתגרים המורכבים בנוירולוגיה, והוא היעדר מדדים אובייקטיבים למחלות נוירולוגיות. לדבריהם, המדדים היום כל-כך סוביקטיבים עד שהשונות בין שני רופאים שונים שמודדים את אותו הפציינט באותו היום יכולה להגיע לשיעור של 25%-30%, וקיימת הסתברות של 30% לאבחונים שגויים של מחלות נוירולוגיות ניווניות, כמו פרקינסון לדוגמה.
עוד מסבירים בחרה שכיוון שחסרים מדדים אובייקטיביים ורגישים, רק כ-6% מהמולקולות המועמדות לתרופות בפיתוח למחלות נוירולוגיות מגיעות לכדי אישור סופי, נתון הנמוך ביותר מ-50% מאשר במקרה של תרופות למחלות שאינן נוירולוגיות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה