בריאות

מדאיג: הנגיף החדש שהגיע לישראל עלול לסכן את חייכם

המחקר שנערך על ידי מכון המחקר והחדשנות של מכבי שירותי בריאות,  חושף לראשונה את התפרצות הנגיף החדש ה"פרוו-וירוס". על פי הנתונים, ילדים בגילאי 6 עד 11 ונשים בהיריון בעלי סיכוי גבוה יותר להידבק בנגיף 

מערכת ice |  2
אחות בבית חולים-אילוסטרציה (צילום freepik)

מכון המחקר והחדשנות של מכבי שירותי בריאות בישראל (KSM) ערך מחקר חדש אשר פורסם בכתב העת המדעי  "Viruses". על פי הנתונים, המחקר חושף לראשונה התפרצות נגיף חדש הנקרא "parvovirus B19". ממצאי המחקר מראים כי ישראל נמצאת כיום (2023) בהתפרצות הגדולה והארוכה ביותר של הנגיף שדווחה עד כה.

על פי מכון המחקר והחדשנות של מכבי, הנגיף המדובר הנקרא ה"פרוו-וירוס" (parvovirus B19) שייך למשפחת נגיפי הפרוו וידוע במשך כשלושה עשורים, כנגיף הגורם לתחלואה בבני אדם. למחלה ספקטרום רחב שמתאפיין בזיהום א-תסמיני, מחלה קלה ואף מהווה כמחלה מסכנת חיים.  
על המחקר שאושר על ידי וועדת הלסינקי, אחראית ד"ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי. על פי תוצאות המחקר, ניתן להבחין בעלייה דרמטית במספר ההדבקות בנגיף המדובר, כאשר רמת הסיכון להידבק בנגיף עלתה פי 6 בשנה הנוכחית ביחס לשנים הקודמות שנחקרו.
 



כאשר השוו החוקרים, את הסיכון להדבקה בשנה הנוכחית לסיכון המקביל לכך במהלך הקורונה, אשר התרחשה בין השנים 2020-2022, נמצא כי הסיכון להדבקה בפרוו-וירוס השנה עלה פי מעל 9 לעומת השנתיים הקודמות.

על פי הנתונים, במרבית מקרי ההידבקות בנגיף בישראל בשנה הנוכחית, נמצאו ילדים בגילאים שש עד אחת עשרה, אך בקרב נשים בהיריון נרשמה העלייה הגדולה ביותר ביחס לתקופות הקודמות עם פי 11.5 עליה בסיכון להדבקה בשנה הנוכחית.
ד"ר טל פטלון הסבירה את ממצאי המחקר ואמרה כי "ראינו עלייה במספר המקרים בפרקטיקה הקלינית היומיומית שלנו, שלא דווחה עד אז. בדומה לנגיף הקורונה, COVID-19, הדיווחים הראשונים תמיד מגיעים מהשטח, ועל כן חיוני לייצר תשתית מחקרית איכותית ומהירה המאפשרת בדיקת השערות שעולות מהמפגש הרפואי היומיומי באמצעות ולידציה ומחקר נתוני עתק".

ד"ר טל פטלון (קרדיט: אסף ברנר)

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כיצד הנגיף מועבר?
    ט 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיצד הנגיף מועבר? כיצד נדבקים? ממה צריך להימנע? מה התסמינים, כשיש כאלו? כיצד מתבטאת ה"מחלה קלה"? מה ה"מחלה מסכנת חיים"? ...סתם פרטים שחסרים בכתבה....
    סגור
  • 1.
    אז אם אין תסמינים איך יודעים שחולים? ?? (ל"ת)
    רותיה 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור