חדשות

דו"ח מדאיג: ארוחת חג עם המשפחה המורחבת מסכנת את בני הדור השלישי

חוקרים מהאוניברסיטה העברית צופים עלייה מדאיגה במספר החולים קשה והמתים, נוכח סכנה של הדבקה בין דורית מואצת בתקופת החגים. החוקרים: בסגר ריאלי – 1,000-2,500 מתים 
שרון טל |  1
ארוחת חג (צילום pexels)
חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, המנטרים באופן יומי את מצב התחלואה בישראל, פרסמו היום (חמישי) דו"ח חדש, שצופה עליה משמעותית בנדבקים, בחולים במצב קשה עד בינוני ובתמותה בימים הקרובים בייחוד לאור סכנה של הדבקה בין דורית מואצת בחגים. כלומר, מפגשים עם המשפחה המורחבת בחגים, בדגש על קשישים – סבים וסבתות הנמצאים בקבוצת סיכון, עלולים להוביל להדבקה נרחבת וחלילה לחולי קשה ולאף למוות.
לפי הדו"ח, עד עתה המספר עולה בהתאם למודל האופטימי של התחלואה, כפי שצפוי עקב מיקוד הדבקה באוכלוסייה צעירה, אך בימים האחרונים חלה האצה בקצב העלייה של החולים קשה. לאור הנתונים, החוקרים סבורים כי מערכת הבריאות תגיע לסף ספיקה כבר בזמן הקרוב, ללא תלות בסגר המתוכנן. לפי החוקרים, התמותה הצפויה בתרחישי סגר ריאליים הינה של 1,000 עד 2,500 מתים נוספים. החוקרים טוענים כי חובה לממש סגר יעיל על מנת למנוע חריגה ממספרים אלו ויש למנוע התכנסויות ללא החרגות.
לפי החוקרים: "ההדבקה המאותרת מייצגת היטב את התפשטות המחלה וצפויה להתבטא בתחלואה הקשה. הגעה לסף הספיקה של מערכת הבריאות צפויה בזמן הקרוב, וללא תלות בסגר המתוכנן. הערכה קדימה של השפעת סגר יעיל, המבוססת על יעילות ״סגר פסח״ וסגרים באוסטרליה ואוסטריה מאפשרת צפי לתרחישים אפשריים".
החוקרים סבורים כי חובה לממש סגר יעיל (ולא כזה בעל הרבה אפשרויות "בריחה") על מנת למנוע חריגה ממספר החולים הקשה והמתים הצפוי. כמו כן, החוקרים מדגישים את הקריטיות במניעת הדבקה בין דורית שתאפשר ירידה מתחת למספרי התמותה המתוארים, וממליצים כי יש למנוע התכנסויות ללא החרגות כלשהן.
החוקרים מציינים כי הניתוח מבוסס על שימור יכולת הטיפול במערכת הבריאות, ומדגישים כי קיים צורך במערך אפדימיולוגי יעיל ומהיר כדי לסייע בטיפול במספר החולים הגובר. המסקנות מעלות כי לא נהיה בסדר גם בזמן הסגר, למרות הקצאה של 300 מיליון שקל לתקציב הבריאות. כאן, יש לומר, אולי דווקא מקבלי ההחלטות צריכים לשנות את תפיסתם התקציבית כלפי מערכת הבריאות ולהקצות למערכת המורעבת הזו לא כמה מיליונים אלא את המיליארדים הדרושים לה, לפני שיהיה מאוחר מדי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהחלט נכון, חבל שלא היתה הסברה מתאימה (ל"ת)
    מוטי 09/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור