חדשות

אלפים הפגינו בירושלים ובת"א; עימותים נרשמו בין שוטרים למפגינים

לראשונה מאז תחילת הסגר, התחדשו ההפגנות ההמוניות בבלפור, כשבמקביל התקיימה עצרת של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין. עימותים נרשמו בין השוטרים למפגינים, שבין היתר חסמו רחובות. המשטרה עצרה 9 בני אדם בחשד להפעלת אלימות כלפי מפגינים

שרון טל |  3
המפגינים חוזרים לבלפור (צילום בן כהן באדיבות קריים מיניסטר)
אלפים הגיעו אמש (שבת) להפגין מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים נגד השחיתות השלטונית. כזכור, המפגינים חזרו לבלפור לאחר שנאסר עליהם להפגין במרחק של מעל קילומטר מבתיהם, במסגרת הגבלות הסגר. במקביל, התקיימה עצרת מחאה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין, בהשתתפות אלפים. 
עימותים נרשמו בין שוטרים למפגינים בשני מוקדי ההפגנות הגדולים, והמשטרה עצרה או עיכבה מספר מפגינים, כמו גם חשודים בהפעלת אלימות כלפי מפגינים. המשטרה הודיעה שבמסגרת תהלוכת מפגינים בירושלים נעצרו או עוכבו 3 מפגינים, בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים.
בתל אביב נעצר צעיר בן 19 בחשד שריסס חומר מסוים לעבר המפגינים, וכתוצאה מכך נפגעה מפגינה ונזקקה לטיפול רפואי. כמו כן, נעצר גבר בן 54 שקילל מפגינים ותקף אחד מהם באגרוף לפניו. ביפו נעצרו צעיר בן 20 ונער בן 17 בחשד לריסוס גז מדמיע על קבוצת מפגינים. בנוסף, נעצר ברמת גן אדם בן 60 בגין הפרת הסדר הציבורי, לאחר שאיים על מפגינים וסירב להזדהות בפני השוטרים.

 
בצאת השבת היה ניכר שכמות המפגינים בתוך הערים דלילה באופן משמעותי ביחס לשבועות הקודמים, כאשר סביר להניח שהמפגינים סביר להניח עשו דרכם לבלפור או לצמתים המרכזיים והגשרים הסמוכים. 
בארגון "קריים מיניסטר" טענו כי המשטרה עצרה רכבים רבים בדרכם להפגנה ויצרה פקקי ענק. מהארגון נמסר לקראת ההפגנה: "הערב חוזרים לבלפור אחרי סגר פוליטי שהטיל על המדינה נאשם בפלילים, בניסיון ציני ושקוף לדכא את המחאה, על גבם של האזרחים הקורסים. מחדל בלתי נתפס של ראש ממשלה מושחת, כושל וסחיט, שבמקום לנהל מדינה במשבר עסוק ברמיסת הדמוקרטיה, בהסתה ובפילוג. ציבור גדול משמאל ומימין אומר לך ולחייליך, שמתנהלים כמו בארגון פשע עד כאן! לא ניתן לכם להרוס את המדינה ולפלג את העם. אנחנו נחושים וההסתה והאלימות לא ירתיעו אותנו. נהיה בבלפור כל מוצ"ש, עד שתלך!" 
במקביל להפגנות בבלפור, ברחבי הארץ מתארגנים מפגני תמיכה בנתניהו, במסגרתם יוצאים המפגינים עם דגלי ישראל והליכוד מהבתים ומביעים תמיכה בראש הממשלה. 
מוקדם יותר השבוע הותקפו מפגינים על ידי קבוצת תומכי "לה פמיליה", מה שאף הוביל לפציעתו של אחד ממובילי המחאה נגד רה"מ - סדי בן שטרית. בארגון קוראים למשטרה להגביר את הנוכחות בבלפור ובמוקדי ההפגנות ברחבי הארץ על מנת למנוע פגיעה במפגינים: "הכתובת על הקיר. המון מוסת על ידי הנאשם צמא לדם המפגינים והמשטרה לא מתפקדת. אם חלילה יישפך דם, אתם האחראים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פקינג אנארכיה
    רפ 10/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני לא מצביע של ביבי, אבל בכל זאת חושב שההפגנות האלו הם סכנה אמיתית לבריאות הציבור. קבוצות של אנרכיסטים שלא הלכו לקלפי בחייהם יוצאים החוצה כדי לפרוע ולהוציא אנרגיה בערבי עונת המעבר הנעימים. בני זונות שישאירו לנו את הקורונה כאן לעוד הרבה זמן !!!
    סגור
  • ישראל היא המדינה היחידה שהגבילה הפגנות בגלל הקורונה (ל"ת)
    גל 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שמאלנים מזדיינים ,יש לכם 3 מליון אוייבים. (ל"ת)
    שמאלנים מזדיינים 10/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור