חדשות

לאחר נתב"ג: אושר מתווה פתיחת מעברי הגבול היבשתיים

המעברים טאבה ונהר הירדן ייפתחו החל משבוע הבא באופן מוגבל, למחוסנים ומחלימים, וכן למקרים שיוגדרו הומניטריים. לצד זאת הירידה בתחלואת הקורונה נמשכה גם במהלך החג. כל הנתונים:

אורן שטרנברג | 
נתב"ג (צילום Magma Images)
משרד הבריאות עדכן כי מגמת הירידה בתחלואת הקורונה נמשכה גם במהלך החג: כמות חולי הקורונה הפעילים הערב (ראשון) עומדת על 9,608 איש. אתמול נוספו 229 מקרים מאומתים חדשים של קורונה, זאת מתוך 16,841 תוצאות בדיקות שהתקבלו. אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 1.4%.
עוד עולה כ  נכון לשעה זו מספר החולים הקשים עומד על 468 איש -מתוכם 212 מונשמים. מספר הנפטרים מפרוץ המגיפה עומד על 6,183 איש. 5,220,509 איש התחסנו במנה הראשונה, כאשר 4,710,716 התחסנו במנה השניה.
בתוך כך, ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה לפני כניסת השבת (ו׳, במשאל טלפוני) את תיקון תקנות התעופה. הארכת התקנות הקיימות תמשך עד ליום חמישי, ה-8.4.21. כמו כן, ינוסחו התקנות לצו בידוד בית, כך שמחוסן או מחלים שנחשף לחולה מאומת, או ששהה באותו בית עם חייב בבידוד שלא בנפרד ממנו, יהיה רשאי לעלות על טיסה.
בנוסף, אושר להטיל על מנכ"ל משרד התחבורה לרכז עבודת מטה שתכלול את משרדו לצד משרדי האוצר, הביטחון, ביטחון פנים, פנים, תיירות, בריאות והמל״ל, שתבחן דרכים להגדלת קיבולת מעבר הנוסעים הנכנסים לישראל או יוצאים ממנה, ולהמליץ על יישום פתרון קונקרטי, עד ליום שני, ה-5.4.21.
עוד אישרה הממשלה כי החל מיום שלישי(30.3) ועד יום שני, (12.4) יוכלו לצאת ממעבר טאבה מחוסנים ומחלימים, מי שיוצא למקום מגורים קבוע והציג אסמכתא לוועדת החריגים, מי שאינו אזרח או תושב קבע, לצורך הומיניטרי חריג או חיוני חריג באישור ועדת החריגים, נציג זר ושליח ישראלי.
זאת ועוד, נקבע כי המעברים היבשתיים מהם ניתן להיכנס לארץ הם טאבה ונהר הירדן בלבד, ובכפוף לכך שיפעלו בהתאם להוראות תקנות הגבלת פעילות ותקנות חובת הבדיקה.
תגיות נתבג
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה