חדשות

מח"ש פתחה בחקירה: האם השוטרים פעלו נכון למניעת אסון מירון?

חקירת השוטרים שהיו בהר מירון בזמן האסון תיעשה על ידי המחלקה ליחידת שוטרים בפרקליטות המדינה, וזאת לאחר בקשת המשטרה להעברת הבדיקה לגוף חיצוני. עדויות השוטרים שהיו מעורבים לא ייגבו על ידי משטרת ישראל
מערכת ice |  3
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה החלה הבוקר (שישי) בחקירה לבדיקת התנהלות השוטרים באסון מירון בו נמחצו למוות 44 איש ונפצעו למעלה מ-150 איש. החקירה תבדוק האם השוטרים פעלו נכון בטרגדיה והאם היה אפשר למנוע את אחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה.
בהודעת המשטרה נמסר כי: "לאור בקשת מ"י, בדיקת האירוע הטרגי במירון יועבר למח"ש. היום בשעות הבוקר פנה ר' אח"מ ניצב יגאל בן שלום ליועמ״ש לממשלה ופרקליט המדינה,  בבקשה לבחון את העברת הבדיקה של האירוע הטרגי במתחם ההילולה במירון למחלקה לחקירות שוטרים (גוף חיצוני שנמנה על משרד המשפטים ואינו קשור למ"י). לפני זמן קצר הודיעו כי קיבלו את עמדת מ"י ובדיקת האירוע בכל הנוגע לתפקודם של השוטרים, תועבר למח"ש. משטרת ישראל תסייע למח"ש ככל שתידרש".
ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות שהתקיימה במשרד המשפטים ולפי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהורה כי העדויות מהשוטרים יגבו על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה ולא על ידי משטרת ישראל. בהמשך, היועמ"ש יחד עם פרקליט המדינה יבחנו את התקדמות חקירת מח"ש ויקבלו החלטות בהתאם.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיבדקו למה חסמו את היציאה
    טול 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוטרים חסמו עם רכב את היציאה.יש עדויות.
    סגור
  • 1.
    החרדים תמיד מזלזלים בכל ההנחיות
    צדוק ברקן 04/2021/30
    הגב לתגובה זו
    16 9
    וראינו את זה טוב-טוב בשנת הקורונה. פתחו מוסדות חינוך בניגוד לכל ההנחיות. שמו פס על ההוראות. קיימו אירועים המוניים בלי חשבון. אם מישהו רק מעיר להם.... ישר יתקפו כאילו כל העולם אנטישמי. אף אחד לא אוכף עליהם את החוק כמו שצריך. נותנים להם לטרלל את עצמם ואת המדינה... והכל מסיבות של חיבורים פוליטיים. אבל אל תדאגו... גם המכה הזו לא תעיר את חברי הכת הזו.
    סגור
  • איזה בנאדם אפס אתה ומי שעשה לך לייק
    להקיא עליך 04/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 7
    45 גופות עוד לא התקררו ואתה לא מסוגל לסתום את הפה??? אסון פסטיבל ערד היה גם בגלל הזלזול של החרדים בהנחיות? אם נגלה בסוף שהאסון הזה קרה בגלל הפצת השנאה של שכמותך, אולי נבין שבאמת חבל שאנשים כמוך חיים וגורמים למוות של אחרים בהפצת השנאה שלהם.
    סגור