משפט

בנק ישראל יוריד את הריבית מחר? זו הסיבה שזה יקרה

הכלכלנים בלידר בנושא הריבית מסבירים: "בסביבת האינפלציה, שקל חזק יחסית ומדיניות, אנו צופים הורדת ריבית מחר על רקע התמתנות פיסקאלית 'סבירה' מבחינתו של בנק ישראל. המועסקים אשר נעדרו מעבודתם נותר גבוה, כולל שוק העבודה ממשיך להתאושש אך עדיין המחסור בעובדים בענף הבינוי עלול ליצור לחצי שכר"
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, shutterstock)
בלידר שוקי הון ניתחו את התחזיות לקראת החלטת בנק ישראל על ריבית בנק ישראל. לדברי יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון הם צופים הורדת ריבית מחר [שני], זאת על רקע התמתנות בסביבת האינפלציה, שקל חזק יחסית ומדיניות פיסקאלית "סבירה" מבחינתו של בנק ישראל.
לדבריהם: "שוק העבודה ממשיך להתאושש, אך עדיין מספר המועסקים אשר נעדרו מעבודתם נותר גבוה, כולל מפונים ומגויסים. המחסור בעובדים בענף הבינוי עלול לייצור לחצי שכר בענפים מסוימים".
 
כמו כן טוענים בלידר: "מדדי מנהלי הרכש ארה"ב מצביעים על המשך התרחבות בפעילות ואף האצה בפעילות בתעשייה. רכיבי המחירים מצביעים על התמתנות. שוק האג"ח: הורדת ריבית מחר עדיין לא מתומחרת באופן מלא בשווקים. קיימת עדיפות לאפיק השקלי במח"מ בינוני
בדגש על נושא הריבית הסבירה: "בסביבת האינפלציה, שקל חזק יחסית ומדיניות, אנו צופים הורדת ריבית מחר על רקע התמתנות פיסקאלית "סבירה" מבחינתו של בנק ישראל. המועסקים אשר נעדרו מעבודתם נותר גבוה, כולל שוק העבודה ממשיך להתאושש אך עדיין המחסור בעובדים בענף הבינוי עלול לייצור לחצי שכר"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה