משפט

עבירות מסכנות חיים: חברת משאיות חשודה בהפעלת רכבים עם משקל חריג

שוטרי יחידת רכב כבד באגף התנועה יצאו לאכיפה ממוקדת בעקבות מידע ופעילות סמויה של היחידה המרכזית של האגף, נגד חברת משאיות באזור המרכז. על פי החשד, החברה הפעילה משאיות עם משקל חריג ועם ליקויי בטיחות מסכני חיים
מערכת ice | 
יחידת הרכב (צילום דוברות המשטרה)
שוטרי יחידת רכב כבד באגף התנועה – היחידה מסוגה בישראל, יצאו לאכיפה ממוקדת בעקבות מידע ופעילות סמויה של היחידה המרכזית של האגף, נגד חברת משאיות באזור המרכז. על פי החשד, החברה הפעילה משאיות עם משקל חריג ועם ליקויי בטיחות מסכני חיים.
השבוע, הפעילות הפכה גלויה עם הגעתם של בלשי ימ"ר את"ן ושוטרי רכב כבד לחברת המשאיות באזור המרכז ובמהלך הפעילות שוטרי רכב כבד ביצעו בדיקות תקינות קפדניות ואיתרו ליקויי בטיחות רבים ובהם – חוסר בברגים שמחזיקים את המרכב לשלדת הרכב, בשני בצדדים, צמיגים שחוקים, דליפת אווירא מהסרן ועוד.
על פי המשטרה, הפעילות כללה גם בדיקת משקל של כלי הרכב הכבדים של חברת המשאיות ונמצאו חריגות משקל של מספר משאיות ועד 14.1% חריגת משקל. תופעה מדאיגה זו לא מתבטאת רק בענף הרכב אלא גם בענף הבנייה בישראל. בינואר 2025 דווח כי המרכז לבטיחות ודהות פרסם דו"ח על אתרי הבנייה בישראל, אשר מצביעים על כשלים רבים בתחום הבטיחות בעבודה. על פי ממצאי הדו"ח, בני ברק מובילה במספר המקרים בהם לא נכח מנהל עבודה באתרי בנייה. 
עוד עולה מהדו"ח, כי נמצאו מעל 200 ליקויים הקשורים לסולמות, שילוט וגידור ופיגומים.  עוד נודע, כי הציוד של הפועלים לוקה בחסר. בתחום מנהל העבודה, נמצאו 140 מקרים שבהם הוא לא היה נוכח. "הרשויות המקומיות חייבות להיכנס בפיקוח שלהן כי משרד העבודה מוגבל ביכולת שליטה", כך אמר עו"ד רונן ורדי, בעל משרד עורכי דין העוסק בדיני הבטיחות הפלילי ומנהלי בענפי הבניה והתעשייה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה