משפט
המאבק על "מוצר השנה": הדחת הזכיין, התבוסה בבית המשפט והקרב החדש עם מותג מתחרה
המותג העולמי עבר להנהלת ישראל (איזי) מוקדי לאחר שהודח הזכיין הקודם, ערן יסעור. האחרון עתר נגד החברה העולמית אך בקשתו נדחתה, מה שהוביל אותו להקים מוצר מתחרה לזה שהוביל עד לא מזמן
בעל הזיכיון הבלעדי של מותג "מוצר השנה" בישראל הינו ישראל (איזי) מוקדי - כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים. בתגובה, הזכיין הקודם, ערן יסעור, הודיע על פתיחת מותג מתחרה בשם בראבו. כמו מוצר השנה, בראבו יבחר וידרג את המוצרים המצטיינים בישראל.
בית המשפט דחה את הבקשה, לצו מניעה זמני שהגיש פורום פאבלישינג ישראל, בראשות ערן יסעור, ששימש עד היום זכיין מקומי של מוצר השנה בישראל. יסעור הגיש את הבקשה נגד החברה העולמית של מוצר השנה ונגד הזכיין המקומי החדש שמינתה בארץ, ישראל (איזי) מוקדי.
חברת "מוצר השנה" העולמית הודיעה בחודש אפריל ליסעור כי היא מבטלת את זיכיונו. זאת, לאור טענות על "משבר אמון וטענות ואופן התנהלותו ובאופן ניהול הזיכיון". יסעור הגיש בשם חברתו פורום פאבלישינג בקשה דחופה לצו מניעה זמני נגד חברת מוצר השנה ומר מוקדי כדי לאסור עליהם לפעול בישראל. השופטת תמר בזק רפפורט בבית המשפט המחוזי דחתה את הבקשה וחייבה מר ערן יסעור וחברתו פורום פאבלישינג בהוצאות.
בית המשפט קבע כי חברת פורום פאבלישינג, הזכיינית לשעבר, לא נתנה "מענה לגוף הטענות" של חברת המוצר השנה העולמית וכי גם "היא לא הסבירה מדוע סבורה היא כי ההודעה על סיום הזיכיון אינה מבוססת".
במקביל, פורום פאבלישינג שבשליטת יסעור, החליט לשנות שם ולהמשיך בפעילות דומה. בשבועיים האחרונים הוסב עמוד הפייסבוק שעד לאחרונה נקרא "מוצר השנה - בחירת הצרכנים" לשם חדש, "בראבו".
מארגון "מוצר השנה" העולמי נמסר: "בית המשפט המחוזי אמר את המובן מאליו. אנו בעלי המותג ואנו נחליט מי ייצג אותנו בישראל. אנו מודים לערן יסעור על שנותיו כזכיין ומאחלים לו בהצלחה בדרכו החדשה".
פורום פאבלישינג מסר כי "לאחר 15 שנים שבהן ניהלנו את מוצר השנה בישראל החלטנו לא להמשיך עם הפעילות בשנת 2021 ולהשיק במקומם את פרסי Bravo. אחת הסיבות להחלטה להפסיק עם מוצר השנה היא הניסיון לכפות עלינו שיטה חדשה לבחירת הזוכים, שאנחנו לא מוכנים להיות חתומים עליה. פרסי ה-Bravo יוענקו בינואר 2021 למוצרים ולשירותים חדשים, שהצרכנים הישראליים שהשתמשו בהם - אהבו אותם וממליצים עליהם."
"שיטת המחקר לבחירת הזוכים בפרסי Bravo פותחה בעקבות הניסיון שצברנו בניהול של תחרויות שיווקיות, תוך מענה שהותאם במדויק לצרכים העכשוויים של המשווקים ושל הצרכנים בישראל. מה מיוחד וחדשני בפרסי Bravo? המועמדים לא משלמים על הגשה, מחקר הצרכנים ייערך רק בקרב צרכנים שהשתמשו במוצרים ובשירותים, הלוגו שבו יעשו הזוכים שימוש הוא לא אדום כיוון שצבע בעייתי, שצרכנים מזהים אותו עם סימני האזהרה מטעם משרד הבריאות שמופיעים על אריזות ובפרסומות.", הוסיפו בפורום פאבלישינג.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.מעכשיו אתייחס רק למוצרים שבראבו תמליץ (ל"ת)אחד 08/2020/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.סיפור מוזררונה 08/2020/08הגב לתגובה זו0 0לא ברור מה קרה שם ולמה החליטו שלא ימשיך מה שכן הרעיונות שערן מציע עם הפורמט החדש של בראבו נשמע טוב יותר אף פעם לא ידעתי מה עומד מאחורי העיניין דל מוצר השנה ולשמוע שכדי להשתתף בזה צריך לשלם על מועמדות זה קצת מעורר חוסר אמון בנוסף להכריע על מוצר בלי להשתמש בו זה אומר להחליט את הדעה על במך פרסום או על סמך מראה האריזה וזה מוריד מהאמינות של הבחירהסגור
-
1.עליק החלטנו, זרקו אותך חבוביעל 08/2020/08הגב לתגובה זו0 0יש אנשים שהמציאות לא מצליחה לחדור אליהםסגור