משפט

'נמלטים' גרסת ישראל: מחדל ענק בכלא בצפון, שב"ס מותקף

שישה מחבלים מסוכנים הצליחו להמלט מכלא גלבוע השמור באמצעות מנהרה שחפרו בחודשים האחרונים. לאחר שהצליחו לברוח בסביבות השעה 4:00 נצפו על ידי חקלאים באיזור ורק אז נודע על בריחתם. העיתונאים הפליליים בביקורת קשה על שב"ס
כפיר אדר |  8
המחבלים שנמלטו מגלבוע (צילום שבס)

אם הייתה גרסה ישראלית ללהיט הענק 'נמלטים', כנראה שכך זה היה נראה. במבצע מתוכנן ומוקפד היטב לא פחות משישה אסירים ביטחוניים נמלטו הלילה מכלא גלבוע בצפון, כך לפי הודעת שירות בתי הסוהר. מסוקים ורחפנים של המשטרה מחפשים כעת אחר המחבלים.

על פי החשד, השישה וביניהם אחד מבכירי הפת"ח זכריה זביידי, הצליחו לחפור במהלך החודשים האחרונים מנהרה עצומה שהובילה אל מחוץ לכותלי הכלא שנחשב לשמור ביותר. הבריחה התגלתה במהלך ספירת הבוקר בסמוך לשעה ארבע בבוקר.
על פי הדס שטייף‏ מדובר ב: "מחדל קשה בשב"ס. 6 אסירים בטחוניים עם דם על הידיים. חקלאים שהבחינו בחשודים בשדות חשבו שהם גנבים ודיווחו למשטרה. בשל הזמן הרב שחלף מהבריחה בחצות עד הבוקר, יש חשש כי הצליחו להגיע לג'נין. תוקם ועדת חקירה".
יוני בן מנחם הוסיף: "זהות המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בראשם עומד המחבל של הפת"ח זכריה זביידי מאזור ג'נין, מפקד גדודי חללי אלאקצא בעיר. שאר המחבלים מארגון הג'יהאד האסלאמי. הם נמלטו מתא 5 באגף 2 בכלא גלבוע. מחדל גדול של שירות בתי הסוהר והשב"כ שלא הצליחו לסכל את הבריחה שתוכננה במשך חודשים רבים".
 


ג'וש בריינר מהארץ הוסיף: "ככל שמתבררים יותר ויותר פרטים על מחדל בריחת האסירים הביטחוניים המסוכנים, מתברר הכשל המבצעי והמודיעיני של צמרת שב"ס, החל ממפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית, דרך מפקד מחוז צפון אריק יעקב ועד לנציבת שב"ס קטי פרי, שכולם היללו על המינוי ומחאו כפיים. מחדל שלא היה כמותו".
ברשת כמובן לעגו לכלא ולשב"ס על המחדל והעלו שורה של ציוצים עם תמונות או קטעי וידאו שממחישים את המבוכה הגדולה.
 


 
 
 
 

 

תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    קטי פרי - הביתה (ל"ת)
    יעל 09/2021/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    גדול (ל"ת)
    כל מילה בסלע 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    קצת מפחיד להיכנס לתא של זכריה זביידי
    קטי פרי 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז עדיף שהסוברים לא ייכנסו לתא ולא יחפשו מכשירים סלולריים, כרטיסים של 10 ביס ומנהרות בריחה.... כי...מפחיד..... באמת מפחיד.... בלי צחוק. הערבי הזה ממש חייב להתקלח קודם.... וגם מה זה המבט המרושע בעיניים? והלכלוך בחדר. המיטות הלא מסודרות. לא נחמדים המחבלים האלה. באמת. וגם לא יפה שברחו לי מתחת לאף. המממ.
    סגור
  • גדול (ל"ת)
    כל מילה בסלע 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מחדל של איזו נקבה, כולנו עכשיו נסבול
    אייל 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    צה"ל ומג"ב יטרטרו את כל הכפרים בסביבה, כאילו שהם מטרטרים את הילד שלהם, עוד כעס של הערבים ובצדק, עוד דם מלחמות ושנאה בין אזרחים. הלו, הםריפריה זה לא המגן האנושי של תל אביב. זה יעלה לכם ביוקר, חזרזירי בריוש
    סגור
  • 2.
    הם מזמן בגנין
    נפתי 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מפקד הכלא וכל מי שהיה אלראי על כלא זה בשנתיים האחרונות- לפטר מיד. ולמה למשל נתנו לו כלא קל"ב? אין מקום בנפחא או בחור אחר באזור באר שבע?
    סגור
  • 1.
    ביבי אישר את חגיגת הטלפונים הסלולרים של המחבלים בכלא
    אלון בקלה 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    17 1
    זוכרים איך ביבי ואוחנה נמנעו מלהפעיל מיסוך סלולרי, שימנע ממחבלים להיות בקשר עם גורמים עויינים מבחוץ ולתאם פיגועים, בריחות וכו'? את התוצאות של ההתנהלות המופקרת שלהם קצרנו היום. נקווה שממשלת בנט החדשה תתקן את הכשלים של הנאשם וחבר מרעיו.
    סגור
  • אכן זה מה דקורה ים עודף הטבות לאסירים
    אשר 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וכשמנותנים להם קייטנה
    סגור