משפט

בן כספית מסתבך: האם יגיע לחקירה פלילית?

עו"ד אילן בומבך המייצג את שר הפנים לשעבר אריה דרעי פנה ליועץ המשפטי לממשלה ודרש לפתוח בחקירה פלילית נגד העיתונאי בן כספית. בומבך: "לדברים פסולים אלה של מר כספית, עלולה להיות השפעה על עדים שיופיעו בפני ועדת החקירה"
אביחי דלאל |  5
בן כספית (צילום פלאש 90)
הטור של העיתונאי בן כספית ביום שישי האחרון בעיתון "מעריב" ממשיך לעורר סערה. והיום (שני) יממה לאחר שהוגש מכתב התראה לעיתונאי מטעמו של ח"כ אריה דרעי, עו"ד אילן בומבך המייצג את דרעי פנה לד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה ודרש לפתוח בחקירה פלילית נגד העיתונאי בן כספית. 
כזכור, בן כספית כתב בטור שלו ב"מעריב" בין היתר: "תחשבו רגע מה המדינה שלנו צריכה יותר: מנהיגים ואזרחים כמתן כהנא ויועז הנדל (שאני לא חולק איתם את רוב משנתם המדינית, כידוע), או כמה שיותר דרעי'ז, גפני'ז וליצמנים. דרעי, עבריין מורשע שדמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו, ליצמן, הלוחש לפדופילים וחשוד בעבירות קשות, וגפני, שהתנחל בוועדת הכספים של הכנסת משל היה החשב הכללי".
כאמור, דרעי איים בתביעה ונימק במכתב ההתראה כי המינוח דרעי'ז מזלזל, הכינוי שניתן לו בטור כאחד שדמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו "מכל כינויי הגנאי והחרפה הקיימים בשפה העברית, אתה בחרת את המזוויע ביותר". לדבריו של דרעי, השימוש של כספית במונח "עבריין מורשע", נובע מתוך "כוונה יתרה לפגוע במרשי ולבטח על חוסר תום לב בבואך 'לשפוט' באופן פסול ונקלה את 'מעשיו', כביכול, בהקשר של אסון מירון". עו"ד אילן בומבך תקף בחריפות את כספית במכתב כשכתב: "מי אתה שתשפוט את מרשי? איך ידך לא רעדה טרם שכינית את מרשי שופך דמם של 45 נספים קדושים אלה?".
 
הדרישה של דרעי ובומבך בסיום המכתב היא: שכספית יפרסם התנצלות בכתב, תשלום פיצויים בהיקף שיתום עם עו"ד בומבך. לדבריו של עו"ד בומבך, ההצעה תהיה בתוקף עד ליום רביעי הקרוב ובמידה וכספית לא יענה לדרישות. דרעי ככל הנראה יתבע את בן כספית.
היום, עו"ד בומבך עלה שלב במאבק נגד העיתונאי ופנה ליועץ המשפטי בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד בן כספית. לדבריו, אריה דרעי טען כי בפרסום זה כספית הפר את סעיף 24 א(א) לחוק ועדות חקירה, תשכ"ט - 1968, אשר לפיו: "המשפיע או המנסה להשפיע שלא כדין על ועדת חקירה או על חבר מחבריה בכל הקשור לעבודת הוועדה, דינו - מאסר שנה". 
ההסבר שניתן הוא כי הטור הקבוע של כספית פופולרי מאוד ומקודם גם ברשתות החברתיות של העיתון ושל העיתונאי. "מר כספית פרסם את המשפט המזוויע הנ"ל, ביודעו כי ועדת החקירה הממלכתית כבר מנהלת דיוניה מזה כחצי שנה, וכי היא עוסקת בחקירת האירוע המתואר בטור שלו".
בהמשך הוסיף: "הוא לא רק ניסה להשפיע על ועדת החקירה, אלא גם הוציא דיבה רעה וקשה על מרשי תוך שביקש לפגוע בו באופן ברור בכך שהדביק לו פשע גדול שאין מילים לתארו. אך לענייננו מהותי ביותר ניסיונו של מר כספית לשפוט את מרשי, אף שידוע לו כי בימים אלה דנה בעניין ועדת חקירה ממלכתית ששומעת עדים מעדים שונים והיא אמורה להכריע בדבר אחריותו של אדם זה או אחר. במילים אלה, שזכו להדים רבים (לצערו של מרשי) התערב מר כספית בגסות וביהירות בהליך משפטי תלוי ועומד, מתוך כוונה ברורה להשפיע שלא כדין על ועדת החקירה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    טוב תראו
    נעם 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דארי באמת אשם באסון המירון
    סגור
  • 4.
    מי שיכול היה למנוע את האסון במירון, דמי המתים
    הדס 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על ידיו. דרעי בראש רשימת האנשים שיכלו למנוע את האסון ולכן האחריות עליו. והוא אכן עבריין מורשע. אם כך, מה הבעיה בטור של כספית. הוא כתב דברי אמת.
    סגור
  • 3.
    מתי בן כזבית יק,ל סרטן כבר ?? (ל"ת)
    אסף 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תועמלן מהרמה הנחותה. לא מאמין למילה שלו (ל"ת)
    אפס אמינות 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בן כספית חושב שמותר לו להשתין מהמקפצה
    אופיר 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רבים יעלזו אם בן כספית ישב בכלא...
    סגור