משפט

ביטוח לאומי נעקץ? כך נמשכו במרמה מאות אלפי שקלים

לאחר חקירה משותפת של הביטוח הלאומי ומשטרת ישראל נעצר חשוד שמשך מאות אלפי שקלים במשך במשך שנים, השייכים לאמו המנוחה
מערכת ice |  4
גנב כספומט (צילום freepick, pexels)

הונאת ענק על חשבון ביטוח לאומי נחשפה. בתום חקירה משותפת של הבטח"ל והמשטרה חשוד בשנות ה-50 לחייו, שמשך לכאורה מאות אלפי שקלים השייכים לאמו המנוחה במשך שנים נעצר ונלקח לחקירה.


הכספים שמשך ללא זכאות הועברו כחלק מקצבה ששולמה ע"י המוסד לביטוח לאומי. סך הכספים שמשך החשוד, תושב טירת כרמל בשלהי שנות ה-50 לחייו, מסתכם בכמעט 730 אלף שקלים, על פי הדיווח ב'כיפה'.

 



"המשטרה פתחה בחקירה סמויה לפני כחודש לאתר שהביטוח הלאומי הציג  ליחידה לחקירת הונאה של הביטוח הלאומי, מידע נגד תושב טירת כרמל, שעפ"י החשד משך במשך שנים רבות קצבה ששולמה לאמו המנוחה, על ידי המוסד לביטוח לאומי". 

"בתוך כך, כאמור, בתום ביצוע חקירה סמויה שכללה גביית עדויות רבות, סריקת מצלמות ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, עצרו בסוף השבוע שוטרי תחנת טירת כרמל, את החשוד לחקירה בתחנת המשטרה בעיר, שעה שמשך את הקצבה החודשית ממכשיר בנקט ותפסו את הכסף ברשותו.  החשוד שוחרר בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת".

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תמיד חסר מידע כנסו
    אלעד 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם יצאה מהארץ עם דרכון זר שהיה ברשותה בחו"ל היא ניפטרה ולא דיווחו לביטוח לאומי המעניין הוא שכל אדם שחי בחו"ל חייב להגיע לשגרירות הישראלית ולחתום שם היותר מעניין איך המשיכו לשלם למרות שלא היה לביטוח לאומי אישור שנתי כל שנה האם ניפטרה בשנת 2017 וזה אומר שהבן שלה משך במשך 4 שנים את הקיצבה לא לו כמו כן מן הסתם היה הנחה בארנונה של 80% הנחה בחשמל בטלפון קווי ועוד רק הטלת קנס כפול על הגנב תביא למיגור התופעה הגנב הזה הוא ממש לא היחידי ומש עוד רבים שמשתמשים בהטבות וקיצבאות גם היום ! ישנם הרבה דירות שרשומות על קשישים כדי לשלם ארנונה מופחתת והגיע הזמן לשים לזה סוף !!
    סגור
  • 2.
    הסדר טיעון
    מבוטח 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מצדיק את המעשה אבל האשמה העיקרית על ביטוח לאומי למה שילמו קצבה לבנאדם שנפטר הוא בסהכ המשיך את השגרה בשיטת מצליח נותנים לך תיקח בסוף כנראה יגיעו איתו לפשרה שיחזיר את הכסף ב-15000 תשלומים של 50 שח ובא לציון גואל
    סגור
  • 1.
    לא ברור
    אור 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם נפטרה איך עדיין משולמת לה קצבה
    סגור
  • סקרנית
    לא מובן 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא ברור ממש איך הוא משך ביטוח לאומי נותן כסף לקבורה אז בדיוק בה המשיך להזרים טעות או לא אבל משהו כאן לא ברור בכלל
    סגור