משפט

אלוביץ' דורש הבהרות מהמדינה: מי אישר לפרוץ לנייד שלי?

איש העסקים המקושר למשפט נתניהו בעסקת בזק, דורש הבהרות מהמדינה לאחר הפרסומים כי המשטרה השתמשה בתוכנת "פגסוס" ופרצה לנייד שלו להשגת חומרי חקירה
מערכת ice |  2
שאול אלוביץ' תובע (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
איש העסקים הישראלי, שאול אלוביץ', פונה היום (חמישי) באמצעות עורכי דינו לבית המשפט המחוזי בירושלים, נגד המדינה, לאחר שהפרסומים על כי משטרת ישראל עשתה שימשו בתוכנת רוגלה בחקירות נתניהו, ומאליו גם בנושאים פרטיים הקשורים אליו.
לדברי אלוביץ', במכתב כפי שנשלח על ידי סנגוריו, פורסם בחדשות 13 כי נעשה שימוש בתוכנה ללא היתר לצורך חדירה ושאיבת תוכן סלולרי נרחב כמו תמונות, מספרי טלפון, התכתבויות, ושימשו באפליקציות לאחד המעורבים המרכזיים בתיק 4000. במהדורת החדשות אף צויין שמו של עד המדינה שלמה פילבר שצפוי להעיד במשפט נתניהו ואף נטען שנעשה שימוש כזה נגד עד המדינה ניר חפץ ונגד בני הזוג איריס ושאול אלוביץ'. 
 
לדברי עורכי הדין, הפרסומים לא הוכחשו ואף השר לביטחון פנים, עומר בר לב, כבר הודה כי המשטרה השתמשה שלא כדין בתוכנת הרוגלה.
עוד עולה כי עורכי דינו של נתניהו כבר פנו להבהרות המדינה האם נעשה שימוש בתוכנת "פגסוס" או בתוכנה אחרת בתיקי ראש הממשלה לשעבר נתניהו ביחס לגורם כלשהו. אך הפניות נותרו ללא מענה.
לכן מבקשים עורכי הדין מבית המשפט להורות למדינה להשיב בפירוט תוך ימים ספורים לשאלות שנותרו ללא מענה, בכל הקשור לשימוש שעשו רשויות האכיפה בתוכנת רוגלה במהלך החקירות שהובילו לתיקי נתניהו.
בין השאלות גם נדרשת המדינה להבהיר מי אישר את השימוש, מי הגורמים שהיו מודעים לכך לרבות גורמי הפרקליטות, והיכן נשמרו התוצרים משימוש זה. בעקבות חשיבות העניין מבקשים עורכי הדין גם בבהילות תשובה עד היום אחה"צ. 
עורך הדין ז'ק חן, החתום על המכתב, הוסיף כי ייתכן וההגנה תקדים קו הגנה שהיה בדעתה להעלות בעקבות התפתחות דרמטית זו והם מבקשים כי הדיון הקרוב ביום שני יעסוק בבקשה הדחופה שנשלחה "והשלכותיה על אופן ניהול המשפט".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שאיבת הסמארטפון והמחשב
    מולי ברגר 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאד ממליץ לעורכי הדין של אלוביץ ושל נתניהו לערוך בדיקה מקיפה אצל מומחה. הם יגלו שגם אצלם שתלו את האפליקציה ולא רק אצל הלקוחות שלהם. הפרקליטות כל כך חוששת מתל צור מזק חן ונתניהו שלא רק שהם שאבו לכולם את הטלפונים הם גם מאזינים בזמן אמת לכל הפגישות בין ביבי לעורכי הדין שלו. אפליקציה פשוטה ונסתרת מהעין... אם הם חושבים שמישהו במשטרה או בפרקליטות יודה הזוועות האלה הם מאד תמימים.
    סגור
  • 1.
    חוקר פרטי חכם יותר מפגסוס
    תוכנית אנטי פגסוס 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמדו למחוק הסטוריה תמונות וכל פרט אחרנןאם אפשר בכלל לא להשתמש במכשיר חכם זה עוד יוץר בוןח בתוספת מחיקת הסטוריה ובלי שמות אנשי קשרהרק מספרים שתזכרו בעל פה וזה הכול
    סגור