משפט

מנהל רשות מקרקעי ישראל חיכה לפסק הדין הזה שנתיים

בית הדין האזורי לעבודה דחה את הטענות סביב מינויו של מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט, והכשיר את מינויו כמעט שנתיים מאז שנבחר
מערכת ice | 
יעקב קוינט (צילום מתוך אתר gov)
במשך שנתיים התנהל דיון סביב מינויו של יעקב קוינט בטענה למינוי שלא כפי הקטגוריות וניקודן בעת העלאת המכרז לבחירת האדם החזק ברשות מינהל מקרקעי ישראל.
כזכור, בדצמבר 2020 נבחר מנהל רשות החברות הממשלתיות עו"ד יעקב קוינט, לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל וזאת לאחר המלצת ועדת האיתור. אולם על המינוי הוגשה עתירה בשמו של יאיר מעיין, המכהן כמנכ"ל הרשות להתיישבות הבדואים בנגב, שהגיע למקום השני בניקוד לאחר קוינט, אך לדבריו הוועדה ניקדה את המועמדים באופן שרירותי, מבלי להתייחס לניסיונות המועמדים וכשירותם, וזאת כדי להוביל לבחירת קוינט למנכ"ל רמ"י. 
 
בעתירה העלה מעיין כי "מינויו לתפקיד של קוינט הינו מינוי תפור וקבוע מראש וכי ההליך בוועדת האיתור לתפקיד הינו טקס ידוע מראש הנוגד את כללי הבחינה והליכי המכרז התקינים וכי חלק מחברי הוועדה הגיעו עם החלטה מוקדמת במי לבחור תוך הטיית המכרז".
לאחר כמעט שנתיים, בית הדין האזורי לעבודה - בפני השופט דניאל גולדברג - דחה את תביעתו של יאיר מעיין לפסילת בחירתו של יעקב (ינקי) קוינט לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל בחודש דצמבר 2020, וחייב את  מעיין בהוצאות משפט בסך 50,000 שקל.
במסגרת פסק דינו דחה בית הדין את טענותיו החמורות של מעיין כי המינוי היה מינוי פוליטי, וכי הליך האיתור היה כביכול הליך מדומה ומכור מראש. כמו כן נדחו טענות התובע כי נפלו פגמים של ניגוד עניינים בהמלצות שהגיש מר קוינט לוועדת האיתור. בית הדין קבע כי מוטב היה לו המדינה הייתה מאפשרת למועמדים להשיג על ההחלטה בסמוך אליה, ומוטב היה לו ההשגה הייתה נדונה ע"י נציב שירות המדינה ולא ע"י מנהלת אגף כוח אדם ומזכירת הוועדה, ואולם פגמים אלה אינם מצדיקים את ביטול מינויו של מר קוינט לתפקיד, בייחוד לנוכח זאת שלמר קוינט עצמו לא הייתה מעורבות כלשהי בפגמים אלה.
בית הדין קיבל את טענות באי-כוחו של קוינט, עוה"ד ירון קוסטליץ ודניאל רוזנבלום ממשרד קוסטליץ ושות', לפיהן מעיין אינו מקיים את תנאי הסף בהליך האיתור בעניין, ולכן בדין נפסלה מועמדותו, לאחר שהוכח כי אין למעיין תואר ראשון, ובוודאי שאין לו תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר. בית הדין קבע כי טענותיו מר מעיין היו טענות בדים, וכי הוא הציג באופן חסר ותכסיסני את פרטי השכלתו בטפסי המועמדות למשרה.
מטעמו של יאיר מעיין נמסר כי "בית הדין האזורי לעבודה קבע בפסק דינו שנפלו פגמים במינוי של מנהל רשות קרקעי ישראל, שבוצע בניגוד לנוהל ועדות האיתור. עוד קבע שהתנהלות המדינה בנוגע למינוי מנהל רמ״י בוצעה ב-"חיפזון בלתי רגיל להשלמת הליכי המינוי" ו-"מעוררת אי נחת|. למקרא פסק הדין עולה שלמרות שבית הדין קבע כאמור וקיבל חלק מהטענות של מעיין, לא ביטל את המינוי. מעין מכבד מאד את מערכת המשפט.
העובדה כי לתואר הראשון לא ניתן אישור שקילות, כלל לא הייתה במחלוקת ואף אחד לא טען כך. הקריה האקדמית אונו שהיא הגורם האקדמי המוסמך קיבלה את התובע ללימודים לפני 20 שנה ללא כל תנאי בהכירה בלימודים לתואר ראשון שנלמדו בעיקרם בארץ ונתנה לו תואר שני כדת וכדין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה